دندان های فشرده همیشه فقط کج به نظر نمی رسند. آنها می توانند از بالای خط لثه یا زیر خط لثه بیرون بیایند، و باعث ناخوشایند شدن ظاهر لبخند شوند. یکی از مشکلات متداولی که در ارتودنسی مشاهده می کنیم بالا بودن دندان نیش است. این دندان ها به جای اینکه با بقیه دندان ها در یک راستا قرار بگیرند، بالاتر از آنها قرار می گیرند. همچنین، این امکان وجود دارد که دندان های نیش فک پایین خیلی پایین تر از دندان های دیگر بیرون بیایند. خبر خوب این است که می توانیم دندان های نیشی که بالاتر بیرون آمده اند را، با با بریس ها یا با الاینرهای شفاف اینویزیلاین درست کنیم!

خب، برخی از دلایل بیرون آمدن دندان های نیش بالاتر از جایی که باید بیرون بیایند چیست و چه گزینه هایی برای برطرف کردن مشکل دندان های نیشی که بالا بیرون می آیند وجود دارد؟ بیایید یک نگاه بیندازیم.

چه چیزی باعث بیرون آمدن دندان های نیش بالاتر از حد معمول می شود؟

چگونه دندان های نیش یک فرد بالاتر بیرون می آیند؟ معمولاً، این به دلیل سایر مشکلات دندانی، مانند باریک بودن سقف دهان یا کام، یا فشردگی بیش از حد دندان ها ایجاد می شود. این مشکلات می توانند باعث فشرده شدن سایر دندان ها شوند، و باعث شوند فضای کمی برای دندان های نیش باقی بماند تا در جایی که باید باشند بیرون بیایند. در عوض، آنها بالای خط لثه بیرون می آیند و بالاتر از دندان های دیگر قرار می گیرند.

زمانی که دندان ها بیرون نمی آیند و در موقعیت مناسب خود قرار نمی گیرند، به آنها دندان های نابجا می گویند. برخی از افراد فقط در رویش دندان های خود تأخیر دارند. دندان های نهفته به دندان هایی اطلاق می گردد که در زمان طبیعی خود می رویند، اما نمی توانند در موقعیت طبیعی خود بیرون بیایند، زیرا چیزی در راه آنها وجود دارد- بویژه دندان های دیگر. این مشکل در مورد بالاتر قرار گرفتن دندان های نیش نسبت به جای معمول آنها شایع تر است که کاسپید (دندان های دو پایه) بالا نیز نامیده می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی یا ونیر کامپوزیت

اگر دندان های دیگر شما زود بیرون بیایند، یا اگر فضای کافی برای باقی ماندن در جای خود نداشته باشند، ممکن است دندان های نیش شما بالاتر از جای اصلی خود بیرون بیایند. همچنین، اگر دندان های شیری قبل از بیرون آمدن دندان های دائمی نیفتند، ممکن است دندان های نیش را مجبور کنند که خیلی بالا بیرون بیایند.

ارتودنسی دندان های نیش

ارتودنسی دندان های نیش

آیا بالا بودن دندان های نیش باعث ایجاد مشکل می شود؟

این پرسش یک پاسخ کوتاه دارد: آری. دندان های نیشی که بالاتر یا پایین از جای اصلی خود بیرون می آیند، در صورت عدم درمان می توانند باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی شوند. دندان های نیش دور از جای خود، ممکن است باعث شوند بخواهید لبخند خود را پنهان کنید. این آخرین چیزی است که می خواهیم ببینیم! ما می خواهیم که شما به نشان دادن لبخند خود افتخار کنید.

اما خارج بودن دندان های نیش شما از ردیف دندان های دیگر می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات فراتر از کاهش عزت نفس شود. دندان های نیش خارج از ردیف، به دلیل تراز ضعیف دندان ایجاد می شوند، به این معنا که دندان ها دیگر نیز مشکل دارند. به این معنا که ممکن است در نهایت در گاز زدن و جویدن با مشکلاتی مواجه شوید. همچنین ممکن است در نهایت با درد فک ناشی از غذا خوردن یا حتی مشکلات دندان قروچه مواجه شوید. به همین دلیل است که درمان دندان های نیش خارج از ردیف با بریس ها یا اینویزیلاین بسیار مهم است.

آیا می توان بالا بودن دندان های نیش را با بریس ها اصلاح کرد؟

آری می توان دندان های نیش بالا یا پایین تر از حد معمول را در کنار سایر مشکلات دندانی اصلاح کرد که باعث رویش دندان های نیش بالاتر از جای خود می شوند! بریس ها یک روش آزمایش شده و واقعی برای اصلاح دندان های نیش بالا و مسائلی هستند که باعث ایجاد آنها می شوند، از دندان های کج و فاصله بین دندان ها گرفته تا مال اکلوژن هایی مانند اپن بایت، دیپ بایت یا اوربایت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا بریس ها حساسیت دندان ها را تشدید می کنند؟

درمان دندان های نیش بالا یا پایین با بریس ها می تواند به طور متوسط ​​۹ ماه تا یک سال طول بکشد. اگر مشکلات دندانی دیگری وجود داشته باشد، بخصوص اگر مشکلات دندانی شدیدی دارید، مانند دیپ بایت یا دندان های بسیار فشرده و کج، درمان ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

ارتودنتیست شما در طول مشاوره اولیه می تواند تخمینی از زمان درمان شما به شما ارائه دهد. همچنین می تواند به شما اطلاع دهد که آیا بریس ها یا درمان اینویزیلاین امکان پذیر هستند یا خیر.

ارتودنسی دندان های نیش

ارتودنسی دندان های نیش

آیا می توان دندان های نیش بالا را بدون بریس ها اصلاح کرد؟

گزینه های دیگری برای اصلاح دندان های نیش بالا و پایین وجود دارد. اگر مشکل فشردگی بیش از حد باشد، دندانپزشک شما ممکن است کشیدن دندان ها را توصیه کند تا امکان باز شدن راحت تر دندان های دیگر شما فراهم شود تا دندان های نیش خود به خود در جای خود قرار بگیرند. اغلب، دندان های پرمولر اول یا دوم کشیده می شوند- دندان هایی که بین دندان های مولر عقب و دندان نیش شما قرار دارند. بیمارانی که قوس های دندانی باریک دارند ممکن است یک پالاتال اکسپندر یا بازکننده کام دریافت کنند تا فضا برای جای گیری دندان های نیش بالا ایجاد شود. پالاتال اکسپندر یا وسیع کننده، سقف دهان را باز می کند و فضای بیشتری برای قرار گرفتن دندان ها در موقعیت مناسب خود ایجاد می کند.

در شرایط شدید، ممکن است پیوند لازم باشد. این شامل جراحی دهان است که دندان را درآورده می شود و را در موقعیت صحیح پیوند زده می شود. این اتفاق تنها در صورتی می تواند رخ دهد که فضای کافی برای قرار دادن دندان نیش در محل صحیح خود وجود داشته باشد. به ندرت پیش می آید که به این حد برسد. معمولاً دندان های نیش بالا یا پایین را می توان با کشیدن، درمان ارتودنسی یا ترکیبی از این دو اصلاح کرد.

ارتودنسی دندان های نیش

ارتودنسی دندان های نیش

آیا می توان دندان های نیش بالا یا پایین را با اینویزیلاین اصلاح کرد؟

پاسخ این پرسش کمی پیچیده تر است. ممکن است بتوانید دندان های نیش خارج از ردیف خود را با الاینرهای شفافی مانند اینویزیلاین درمان کنید. به این بستگی دارد که دندان های نیش تا چه اندازه بالاتر از خط لثه قرار گیرند. اگر دندان های نیش نسبتاً نزدیک به خط لثه هستند، ممکن است بتوان از اینویزیلاین برای اصلاح کاسپید بالا استفاده کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کمک درمان ارتودنسی به دندان های نهفته

در برخی موارد، ممکن است با بریس ها شروع کنیم تا دندان های نیش بالا را پایین بیاوریم در حالی که سایر دندان ها را از مسیر خارج می کنیم تا جایی برای لغزش در جای خود داشته باشند. هنگامی که دندان های نیش به اندازه کافی پایین آمدند، ممکن است برای بقیه درمان با اینویزیلاین انجام شود.

اغلب با این مشکل، بریس ها راه حل شدنی هستند. اگر نگران ظاهر بریس ها هستید، نگران نباشید! بریس های شفاف به عنوان جایگزینی برای بریس های فلزی سنتی ارائه می شوند. بریس های شفاف به گونه ای ساخته می شوند که بیشتر با رنگ طبیعی دندان های شما مطابقت داشته باشند. این باعث می شود که آنها نسبت به بریس های فلزی سنتی کمتر جلب توجه کنند.

دریافت درمان برای دندان های نیش خارج از ردیف دندان های دیگر

بالا یا پایین بودن دندان نیش می تواند باعث بوجود آمدن همه نوع مشکلی شود، از مشکلات عزت نفس گرفته تا مشکلات گاز زدن و جویدن. اما امکان درمان دندان های نیش بالا یا پایین توسط متخصص ارتودنسی وجود دارد. ما می توانیم مشکلات دندانی شما از جمله دندان های نیش بالا یا پایین را ارزیابی کرده و بهترین راه برای درمان آنها را مشخص کنیم. شما می توانید لبخند رویاهای خود را زودتر از آنچه فکر می کنید داشته باشید!

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code