شایع ترین دلیل مشاهده فلر شدن یا انحراف رو به جلوی دندان ها در افراد بزرگسال، عدم وجود جای کافی می باشد. وقتی دندان های شما صاف و یکدست و همراستا می شوند و بایت شما اصلاح می شود، در صورتی که فضای کافی داخل دهان/ بایت وجود نداشته باشد، هیچ جایی وجود ندارد که دندان ها به آنجا بروند، بنابراین فلر می شوند.

چه عواملی موجب انحراف رو به جلوی دندان ها پس از درمان ارتودنسی با بریس ها می شوند؟

انحراف رو به جلوی دندان ها پس از برداشتن بریس های ارتودنسی ممکن است به این علت رخ دهد که ارتودنتیست تصمیم گرفته است هیچ دندانی نکشد، یا اینکه به دلیل تداوم عادات بد دهانی یا براکسیسم (دندان قروچه)، یا به دلیل اختلالات ژنتیکی.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اختلالات خوردن و سلامت دهان و دندان: چه ارتباطی وجود دارد؟

آیا بریس ها می توانند انحراف رو به جلوی دندان ها را برطرف کنند؟

خیر. اغلب لازم است حتماً کشیدن دندان انجام شود تا فضای کافی برای قرار گیری همه دندان ها کنار یکدیگر ایجاد شود. در صورتی که بین دندان های فلر شده فاصله وجود داشته باشد، هیچ نیازی به کشیدن دندان نیست، بنابراین، دندان های فلر شده می توانند با بریس ها یا اینویزیلاین اصلاح شوند.

اصلاح دندان های فلر شده چقدر زمان می برد؟

اگر متوجه فلر شدگی دندان های خود شدید و می خواهید برای درمان آن کاری انجام دهید، احتمالاً این پرسش روی ذهن شما سنگینی می کند: چقدر زمان می برد تا فلر شدگی یا انحراف رو به جلوی دندان ها پس از برداشتن براکت های ارتودنسی اصلاح شود؟ پاسخ به این بستگی دارد که کدام درمان برای شما مناسب تر است. این روند، بسته به وخامت فلر شدگی می تواند چند ماه طول بکشد.

انحراف رو به جلوی دندان

انحراف رو به جلوی دندان

چرا دندان ها پس از درمان با بریس ها بزرگ تر به نظر می رسند؟

بریس ها فشار زیادی به دندان های طبیعی وارد می کنند تا آنها را در یک راستا قرار دهند. به همین دلیل، نه تنها این احتمال وجود دارد که حین استفاده از بریس ها دندان ها با یکدیگر جابجا شوند، بلکه ممکن است آنها رو به جلو منحرف شوند. این همان چیزی است که باعث می شود دندان ها به صورت منحرف شده رو به جلو به نظر برسند، اما مراقبت از آنها خیلی از راحت تر از چیزی است که شما فکرش را بکنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراقب های بعد از کشیدن دندان

اگر بعد از برداشته شدن براکت ها دندان های خود را دوست نداشته باشید چه می شود؟

اگر با بالا رفتن سن متوجه شوید که دندان های شما در حال جابجا شدن و بازگشت به محل قبلی خود هستند، شما می توانید با ارتودنتیست خود تماس بگیرید و در مورد مشکل گفتگو کنید. برخی افراد در نهایت مجبور می شوند یک بار دیگر در طول عمر خود از براکت ها یا الاینرها استفاده کنند. این کار هیچ ایرادی ندارد، و اصلاً تقصیر ارتودنسی یا حتی تقصیر خود شما هم نیست که این اتفاق رخ داده است.

انحراف رو به جلوی دندان

انحراف رو به جلوی دندان

آیا بریس ها هر روز دندان ها را حرکت می دهند؟

پاسخ کوتاهی که می توانیم به این پرسش بدهیم که آیا بریس ها هر روز دندان های شما را حرکت می دهند یا خیر، یک آری ساده است. در غیر اینصورت، به دلیل سرعت بالای دندان ها، بریس ها باید برای مدت زمان قابل توجهی و اغلب، مدت زمانی نامطلوب، استفاده شوند.

آیا پس از برداشتن براکت ها دندان های من بزرگ تر به نظر خواهند رسید؟

خیالتان راحت باشد، در واقع این دندان های شما نیستند که واقعاً بزرگ تر شده اند. آری: آنها برای مدت زمان کوتاهی بزرگ تر به نظر می رسند، زیرا شما دیگر روی آنها بریس یا ابزار ارتودنسی ندارید. به مرور زمان آنها طبیعی به نظر خواهند رسید. وقتی بریس ها برداشته می شوند، برای بیماران دندان های با اندازه طبیعی آنها کمی بزرگ تر از قبل از درمان به نظر می رسند، تا اینکه مغز آنها به وضعیت جدید دندان ها عادت کند. به همین دلیل معمولاً باید صبر کرد پس از گذشت مدتی قضاوت کرد آیا دندان ها رو به جلو منحرف شده اند، یا تنها به نظر می رسند که انحراف رو به جلو دارند. پس از آن، در صورت لزوم می توان برای درمان اقدام کرد.

انحراف رو به جلوی دندان

انحراف رو به جلوی دندان

آیا تراش دندان ها برای پیشگیری از فلر شدن آنها بعد از درمان ضروری است؟

بریس ها می توانند به جابجا کردن دندان ها به موقعیت بهتر کمک کنند تا فشردگی یا قرار داشتن دندان ها در وضعیت نامناسب را برطرف کنند. با این حال، برخی افراد تنها جای کمی نیاز دارند تا همه دندان های آنها همراستا شوند و در نهایت به علت کمبود جا دندان های آنها رو به جلو منحرف نشوند. در این صورت، ارتودنتیست از قبل با انجام محاسبات می تواند مشخص نماید آیا با تراشیدن مقداری از مینای دندان ها امکان ایجاد فضای کافی برای قرار گیری صحیح همه دندان ها کنار یکدیگر وجود دارد یا خیر، و در اینصورت با احتیاط کامل این کار را انجام خواهد داد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت ارتودنسی افراد بزرگسال با ارتودنسی کودکان

چگونه می توان پس از درمان ارتودنسی دندان ها را ثابت نگه داشت؟

خوشبختانه، ما به راحتی می توانیم جابجایی دندان ها پس از برداشتن بریس ها را با استفاده از ریتینرهای متحرک یا ثابت متوقف کنیم. هر دوی آنها به سادگی با نگهداشتن دندان های شما در جای جدید خود عمل می کنند. آنها یک بخش حیاتی از درمان ارتودنسی هستند و لازم است طبق صلاحدید ارتودنتیست تا هر زمانی که لازم باشد آنها را استفاده کنید تا لبخند جدید خود را حفظ کنید

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code