سفر دستیابی به یک لبخند روشن و سفید گاهی اوقات می تواند شامل انجام کارهای زیادی باشد. الاینرهای شفاف به گونه ای طراحی شده اند که همراستا کردن صحیح دندان ها را ساده و راحت کنند. ظاهر دندان های فرد اغلب عامل مهمی در اعتماد به نفس فرد است. با این حال، برخی افراد زمانی که احساس می کنند نسبت به تغییر رنگ یا لک شدن دندان های خود حساس شده اند، اعتماد به لبخند خود ممکن است دشوار باشد. مراجعه به دندانپزشک و مشاوره شخصی در مورد وضعیت فیزیکی دندان ها می تواند به فرد کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا سفید کردن دندان ها باید هنگام استفاده از الاینرها انجام شود یا خیر.

استفاده از الاینرهای شفاف به معنای مراقبت بیشتر برای اطمینان از شفاف ماندن و بدون لک بودن آنها است؛ در غیر این صورت، ممکن است به دندان ها ظاهر زرد رنگ بدهند.

افراد استفاده کننده از اینویزیلاین ها ممکن است به دنبال گزینه های سفید کننده دندان باشند که با الاینر کننده های آنها سازگار هستند. روشن کردن دندان های آنها در حالی که آنها را مجدداً مرتب می کنند کارآمدترین راه برای دستیابی به یک لبخند کامل است. اما آیا در حین انجام درمان ارتودنسی با اینویزیلاین می توان دندان ها را سفید کرد؟

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جرمگیری دندان در طول ارتودنسی

در اینجا چیزی است که باید در مورد سفید کردن دندان های خود در هنگام استفاده از الاینرهای شفاف بدانید:

سفید کردن دندان ها در حین تنظیم مجدد

در حالی که امکان سفید کردن دندان ها حین استفاده از الاینرهای اینویزیلاین وجود دارد، اکثر متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند که این فرآیند را شش ماه پس از تکمیل درمان ارتودنسی خود شروع کنید. دندان ها در حین تنظیم حساس تر هستند، که در صورت انتخاب درمان سفید کردن، ممکن است عوارضی ایجاد کند.

جدای از آن، دندان های شما نیز دائماً در حال حرکت هستند، زیرا در حال عادت کردن به موقعیت های نهایی خود هستند، به این معنا که همچنان ممکن است در برخی مناطقی که در معرض مواد سفید کننده قرار نگرفته اند تغییر رنگ اتفاق بیفتد. این منجر به ناهموار شدن ظاهر آنها خواهد شد و ممکن است درمان آن با سرعت دشوار باشد.

وقت دادن به دندان ها برای تنظیم شدن بدون الاینرها به راحت تر شدن فرآیند سفید کردن دندان ها کمک خواهد کرد. این فرآیند همچنین بسیار سریع تر خواهد بود زیرا دندان های خود را در موقعیت نهایی خود به طور یکنواخت سفید خواهید کرد.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

درمان های سفید کننده و الاینرها

اگر می خواهید حین استفاده از الاینرها، درمان سفید کردن را دنبال کنید، اشکال خفیف تر درمان های سفید کردن دندان ها بهترین کار را انجام خواهند داد. نمونه های خوب این نوع درمان ها عبارتند از خمیر دندان ها یا دهانشویه هایی که به صورت ویژه با مواد سفید کننده فرموله شده اند. این عوامل به حل کردن لکه های سطحی کمک می کنند، و ذرات ریز با خاصیت سایشی می توانند به جلا دادن (پولیش کردن) سطح دندان ها کمک کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت در ارتودنسی - بخش سوم

استفاده از خمیر دندان یا دهانشویه سفید کننده به روشن شدن ظاهر کلی دندان ها کمک خواهد کرد. از آنجا که این موارد خفیف هستند، یکنواخت کردن هرگونه تغییر رنگی که پس از همراستا شدن کامل دندان ها ظاهر می شود، آسان تر خواهد بود.

یکی دیگر از گزینه های مناسب استفاده از ژل های سفید کننده است. اینها را می توانید با تجویز دندانپزشکان تهیه کنید و می توانید آنها را در مطب یا، خودتان در منزل استفاده کنید. ژل های سفید کننده نسبت به بسیاری از خمیر دندان ها و دهانشویه های سفید کننده قوی تر هستند، بنابراین به همراه دستورالعمل هایی برای استفاده صحیح عرضه می شوند. اگر به استفاده از ژل سفید کننده علاقه مند هستید، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

تری های سفید کننده دندان و الاینرهای اینویزیلاین

تری های سفید کننده دندان با الاینرهای اینویزیلاین گرچه از نظر بصری شبیه به یکدیگر هستند، اما با یکدیگر تفاوت دارند. الاینرهای شما نمی توانند به یک تری سفید کننده دندان تبدیل شوند- الاینرهای اینویزیلاین بر اساس شکل و اندازه دندان ها و لثه های شما طراحی شده اند، که باعث می شود آنها کاملاً مناسب باشند. اعمال ژل سفید کننده داخل الاینرها ممکن است خطرناک باشد، زیرا الاینرها مواد را به بیرون فشار می دهند، که در صورت قورت دادن می تواند لثه ها و یا معده شما را تحریک کند.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

بهترین زمان برای سفید کردن دندان در حین استفاده از الاینرهای اینویزیلاین چه زمانی است؟

بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند قبل از شروع یک فرایند سفید کردن دندان ها تا زمانی که دندان ها به درستی همراستا شوند صبر کنید. از آنجا که دندان ها در طول فرآیند همراستا کردن دائماً در حال حرکت هستند، تغییر رنگ جدید می تواند از قسمت هایی که دندان ها در معرض عوامل سفید کننده قرار نگرفته اند ظاهر شود. این می تواند منجر به ظاهر نهایی ناخوشایند شود. با صبر کردن تا زمانی که دندان ها در یک راستا قرار گیرند، فرد استفاده کننده می تواند راحت تر به لبخندی یکدست و درخشان دست یابد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  طراحی دیجیتالی لبخند چیست؟

نتیجه گیری در مورد سفید کردن دندان ها هنگام استفاده از اینویزیلاین

مطمئناً می توان با استفاده از الاینر کننده های شفاف اینویزیلاین دندان های خود را سفید کرد، اما بهتر است این کار را با راهنمایی متخصص ارتودنسی انجام دهید. برای دستیابی به بهترین نتایج، پس از پایان درمان با اینویزیلاین، به فکر فرآیند سفید کردن ها باشید.

برداشتن نخستین گام برای داشتن یک لبخند سالم تر و زیباتر به این معنا است که بدانید همیشه گزینه مناسبی برای داشتن دندان های صاف تر توسط یک متخصص هستید.

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code