آیا تا به حال در مورد آندربایت یا اوربایت چیزی شنیده اید؟ این مسائل بازتاب مستقیم ناهماهنگی فک هستند. از بین انواع مختلف بیماری های دندانی که افراد می توانند تجربه کنند، یکی از شرایطی که باعث ایجاد نگرانی زیادی شده است، مورد کلاسیک آندربایت است. بیایید کمی با آن آشنا شویم: سخت است که از دندان های خود راضی باشید، اگر آنها کاملاً با یکدیگر همراستا نباشند، بخصوص زمانی که دندان های دو فک بالا و پایین شما در جایی که قرار است باشند نباشند. آندربایت به اندازه وضعیت های دیگر، دردناک یا محدود کننده نیست، اما همچنان می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر در اسرع وقت به آن رسیدگی نشود، می تواند اعتماد به نفس افراد را از بین ببرد و عملکرد دهان و دندان های او را تخریب کند.

جراحی ارتوگناتیک تحت عنوان جراحی اصلاحی فک نیز شناخته می شود. این روش برای رفع ناهماهنگی فک و دندان در زمانی انجام می شود که از طریق درمان ارتودنسی قابل اصلاح نباشد. هدف این جراحی تغییر موقعیت و ترمیم فک ها برای بهبود عملکرد و در عین حال بهبود ظاهر صورت شما است.

آندربایت و درمان آن با ارتودنسی

آندربایت و درمان آن با ارتودنسی

در اینجا برای شما توضیح می دهیم چرا آندربایت باید درمان شود.

وقتی آندربایت را درمان می کنید، سلامت جسمی و روحی فرد بهبود می یابد. در اینجا چند مزیت درمان آندربایت آورده شده اند:

  • تمیز کردن دندان ها بسیار آسان تر خواهد بود، که منجر به بهبود سلامت دندان ها می شود و از بروز برخی از بیماری ها مانند التهاب لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.
  • حرکات فک کمتر احساس فشار می کنند و فشار روی دندان ها و ماهیچه ها کاهش می یابد.
  • احتمال شکستن دندان ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • درمان های آندربایت از بروز انواع مختلف علائم اختلال مفصل فکی- گیجگاهی جلوگیری می کند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان ارتودنسی برای بزرگسالان

اکنون، قبل از اینکه به دندانپزشک خود مراجعه کنید و برای درمان آندربایت درخواست کنید، مهم است که به خاطر داشته باشید که ممکن است ابتدا مجبور به استفاده از بریس ها شوید. تصور غلط شایعی که اکثر افراد هنگام درمان آندربایت دارند این است که آنها قبل از قرار گرفتن تحت درمان با بریس ها باید تحت عمل جراحی فک قرار بگیرند. برای در نظر گرفتن همه چیز، جراحی آندربایت شامل بریدن استخوان فک، تغییر شکل آن و یک دوره نقاهت طولانی است. به این ترتیب، این درمانی است که می تواند باعث ایجاد عوارضی در هنگام قرار دادن بریس ها شود.

بریس ها چگونه و چرا مسائل را پیچیده می کنند؟

یکی از اثرات بریس ها، تغییر شکل طبیعی فک است که در طول مرحله ای که تحت عنوان مرحله همترازی درمان شناخته می شود، صورت می گیرد. هنگامی که بریس ها بعد از جراحی آندربایت روی دندان ها قرار می گیرند، پایان ایده آلی که می تواند با این فرایند بدست آید، از طریق یک حرکت آهسته و پیوسته که در طول همترازی رخ می دهد، می تواند به شدت تغییر داده شود. از سوی دیگر، اگر بریس ها برای حفظ شکل مطلوب فک نصب نشده باشند، به دلیل هر گونه تغییر در تراز دندان ها در طول فرآیند تنظیم، ممکن است عملکرد دندان ها به خطر بیفتد. این علاوه بر عوارض قبلی دندان های نامرتب است.

آندربایت و درمان آن با ارتودنسی

آندربایت و درمان آن با ارتودنسی

دلایل بیشتر برای اینکه چرا ابتدا باید بریس ها را دریافت کنید.

از بین تمام روش های مختلفی که می توان برای درمان آندربایت و سایر مشکلات مرتبط استفاده کرد، طبیعی ترین راه برای اصلاح آندربایت از طریق همترازی ارتودنتیک است. این را می توان از طریق بریس ها بدست آورد. بریس ها می توانند آندربایت را اصلاح کنند و فرد را از مراجعه به جراحی اصلاحی نجات دهند. آنها با بهبود ظاهر فک فرد تنها از طریق هم ترازی به این امر دست می یابند. علاوه بر این، بریس ها برای از بین بردن فشردگی بیش از حد به کشیدن یک یا چند دندان در فک پایین نیاز دارند که به نوبه خود می تواند به دستیابی به اوربایت مناسب کمک کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت در ارتودنسی - بخش سوم

در موارد شدید، جراحی آندربایت زمانی انجام می شود که وجود چنین مشکلی برای سلامت فرد به شدت تهدید محسوب می شود و به شدت کیفیت زندگی او را به خطر می اندازد. اکثر دندانپزشکان توصیه خواهند کرد که قبل از جراحی آندربایت ابتدا بریس ها را دریافت کنید تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری شود. بریس ها به همراستا کردن دندان های فرد کمک می کنند تا جراحی به طور مؤثر انجام شود.

بریس و جراحی ارتوگناتیک: چه کسانی گزینه های خوبی برای جراحی ارتوگناتیک هستند؟

همه افرادی که مشکل فک دارند به جراحی ارتوگناتیک نیاز ندارند. یک گزینه خوب برای این نوع فرایند، کسی است که ممکن است به نوعی از عدم تعادل اسکلتی در فک رنج می برد. علاوه بر این، این شامل مشکل در صحبت کردن و جویدن، اختلال TMJ، جلو آمدگی فک، آپنه خواب، عقب رفتگی چانه، تراز ضعیف صورت، و اپن بایت است.

آندربایت و درمان آن با ارتودنسی

آندربایت و درمان آن با ارتودنسی

طرح درمان

پس از اتمام کار با بریس ها، جراح فک و صورت و ارتودنتیست شما با یکدیگر همکاری می کنند تا یک طرح درمان سفارشی با توجه به وضعیت دندان های شما ایجاد کنند. مدل ها، عکس ها و تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس از دندان های شما ممکن است به عنوان بخشی از این فرایند گرفته شوند. گاهی اوقات، متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند که شکل دندان ها تغییر داده شوند یا آنها با روکش پوشانده شوند. درمان شما برای جراحی ارتوگناتیک ممکن است به ابزارهای لنگر موقت ارتودنتیک، روش های درمان با هدایت کامپیوتری یا سی تی اسکن سه بعدی نیاز داشته باشد. علاوه بر این، این روش ها ممکن است زمان درمان شما با بریس ها را کاهش داده و از حرکت دندان ها جلوگیری کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اکسپندر یا وسیع کننده کام چیست؟
۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code