درمان ارتودنسی چیزی فراتر از صرفاً صاف و همراستا کردن دندان ها است. بلکه، شامل بهبود ارتباط بین قوس های دندانی بالا و پایین نیز می باشد، به گونه ای که دندان ها بتوانند به درستی روی یکدیگر قرار بگیرند. بریس ها و اینویزیلاین ها با قرار دادن دندان ها و فک ها در راستای صحیح، می توانند تأثیر مثبتی روی شکل و ویژگی های چهره داشته باشند. برای موارد خفیف مانند فواصل متوسط بین دندان ها و فشردگی و نامرتبی آنها، اصلاح لبخند ممکن است تنها بهبود قابل توجه چهره شما باشد. با این حال، در موارد وخیم تر، مانند آندربایت یا اوربایت، عدم تعادل فک می تواند تأثیر منفی روی ظاهر چهره داشته باشد. وقتی دندان ها و فک ها صاف و همراستا می شوند، بهبود چهره و لبخند باور نکردنی تر خواهد بود. ارتودنتیست ها در ایجاد تعادل بین عملکرد و زیبایی تخصص دارند.، به این معنا که آنها دانش کافی برای اصلاح نحوه قرار گیری دندان ها و فک ها را دارند به گونه ای که سلامت و ظاهر دهان شما را ارتقاء بخشد.

اگر شما نگاهی به چهره افراد قبل و بعد از درمان با بریس ها بندازید، آنها هنوز هم شبیه خودشان به نظر می رسند اما هدف دستیابی به بهترین نتایج در لبخند و ویژگی های چهره است. این امر نیاز به برنامه ریزی و دقت زیادی دارد، به همین دلیل است که شما برای درمان خود باید به یک ارتودنتیست متخصص مراجعه کنید، مخصوصاً متخصصانی که از راهکاری با فناوری جدید استفاده می کنند. برخی ارتودنتیست ها با استفاده از فناوری رایانه ای قادرند مدل سه بعدی شبیه سازی شده از دهان شما را دستکاری کنند تا برنامه ریزی کنند تک تک دندان ها چه زمانی و به کجا باید جابجا شوند تا زمانی که به موقعیت مناسب دندان ها نسبت به لبخند و بایت دست پیدا کنند و مطمئن شوند موقعیت فک ها نیز درست است. آنها لبخندی فوق العاده برای چهره شما با ویژگی های دندانی و آناتومی منحصر بفرد طراحی می کنند.

تاثیر ارتودنسی بر صورت و چهره

تاثیر ارتودنسی بر صورت و چهره

تغییرات چهره پس از استفاده از بریس ها یا اینویزیلاین ها

بسیار نادر است که چهره فرد کاملاً متقارن باشد و اغلب به ندرت قابل توجه است. با این حال، گاهگاهی، ممکن است اختلافات قابل توجهی در فک ها وجود داشته باشند. در این موارد، بریس ها و اینویزیلاین ها می توانند به میزان زیادی یک چهره نامتقارن را بهبود دهند. مقدار زیادی از تقارن و شکل چهره ای که ما متوجه آن می شویم به زوایای چهره مربوط می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تأثیر داروهای مختلف روی روند درمان ارتودنسی

از جمله اینکه، همواره این پرسش مطرح می شود که آیا بریس ها فرم بینی را هم تغییر می دهند؟ پاسخ این است که نه مستقیماً. با این حال، با جابجا شدن دندان ها و فک ها، زوایای بین لب ها و بینی نیز تغییر می کند، که می تواند باعث شود بینی مقداری متفاوت به نظر برسد. ارتودنتیست ها مفتخر هستند که به همه جزئیات دقت می کنند و عواملی مانند چگونگی تغییرات شکل چهره با بالا رفتن سن را مد نظر قرار می دهند، بنابراین می توانند لبخند و نیمرخ چهره را خیره کننده خلق کنند که تا پایان عمر با شما همراه باشند.

تاثیر ارتودنسی بر صورت و چهره

تاثیر ارتودنسی بر صورت و چهره

با انجام درمان ارتودنسی برای چه مشکلاتی چهره تغییر می کند؟

  • وقتی فک بالا روی فک پایین همپوشانی داشته باشد، دندان های فک بالا مقداری جلوتر خواهند بود. این شرایط، که اوربایت نامیده می شود، به صورت ناخوشایندی شکل لب ها و دهان را تغییر می دهد و از زیبایی لبخند و نیمرخ چهره می کاهد. شناسایی و تشخیص علت اوربایت می تواند به ارتودنتیست کمک کند بهترین درمان را انتخاب کند.
  • در آندربایت، دندان های فک پایین جلوی دندان های فک بالا قرار می گیرند. این باعث می شود فک پایین جلو بیاید. در این صورت، پس از درمان ارتودنسی، تصاویر قبل و بعد از درمان شما تفاوت های چشمگیری با یکدیگر خواهند داشت. با اصلاح این عدم تعادل بین فک بالا و پایین و اصلاح نحوه قرار گیری دندان ها و فک ها روی یکدیگر، نیمه پایینی صورت شما متناسب تر به نظر خواهد رسید. ویژگی های چهره شما نرم تر و زیباتر به نظر خواهند رسید.
  • وقتی اپن بایت وجود داشته باشد، تعدادی از دندان ها با یکدیگر تماس ندارند. وقتی سعی می کنید لب های خود را ببندید، لازم است آنها را بکشید تا روی دندان ها را بپوشانند. این باعث درازتز شدن صورت می شود و برای حرف زدن و غذا خوردن مشکل ایجاد می کند. اینویزیلاین و بریس ها امکان رسیدن دندان ها به یکدیگر را فراهم می کنند، لبخند و عملکرد دندان ها بهبود پیدا می کند، و گونه ها و زاویه فک شما به شکلی در خواهد آمد که همیشه آرزوی آن را داشته اید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاربرد لیزر در ارتودنسی

آیا تأثیرات ارتودنسی روی زیبایی لبخند با سن محدود می شوند؟

نکته ای که باید هنگام حرف زدن در مورد تغییرات چهره پس از استفاده از بریس ها یا اینویزیلاین مد نظر قرار داد این است که سن یک عامل مهم است. گرچه درمان ارتودنسی می تواند روی زیبایی لبخند افراد در تمام گروه های سنی تأثیر مثبت داشته باشد؛ با این حال، در بیماران کم سن تری که هنوز در حال رشد هستند، خیلی راحت تر می توان ساختار فک و صورت آنها را دستکاری کرد. در حقیقت، گاهی اوقات، اصلی ترین هدف ارتودنسی مداخله گر ایجاد تعادل در ویژگی های چهره کودک با هدایت رشد اجزاء چهره وی می باشد.

ابزارهای ارتوپدی مانند هربست یا وسیع کننده های پالاتال می توانند به شکلی باور نکردنی در انجام این کار کمک کننده باشند. البته باید متذکر شد، که شما هر زمانی که با طرح لبخند خود مشکل داشته باشید می توانید برای انجام درمان ارتودنسی اقدام کنید. به همین دلیل، برای افراد بزرگسالی که رشد آنها به پایان رسیده است، درمان ارتودنسی هنوز هم می تواند برای تلاش به منظور بهبود عدم تعادل و ناهماهنگی های شدید چهره فوق العاده باشد.

بهترین سن برای آغاز درمان ارتودنسی قبل از بلوغ است و بهترین سن برای مراجعه به ارتودنتیست برای معاینات دهان و فک و صورت سن ۸ سالگی می باشد.

آیا زیبا سازی لبخند با ارتودنسی روی جوان سازی هم تأثیر دارد؟

درمان ارتودنسی نه تنها زیبایی لبخند را بهبود می دهد، بلکه باعث جوان تر شدن چهره نیز می شود. این درمان تغییرات چشمگیری در چهره و لبخند بوجود می آورد و باعث می شود چهره جوانتر به نظر برسد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  گاز گرفتن داخل گونه: علل و راهکارهای درمان

تأثیر ارتودنسی روی زیبایی لبخند باعث می شود ظاهر فرد نیز جذاب تر شود و قطعاً شما از نتایج درمان خود رضایت خواهید داشت.

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code