دریافت بریس برای اصلاح یک مشکل دندانی، تصمیم بزرگی است. اگر تصمیم دارید براکت های فلزی یا سرامیکی معمولی را استفاده کنید، باید یک تصمیم دیگر نیز بگیرید، و این یک تصمیم جالب است: آنها قرار است چه رنگی باشند؟

جایی که رنگ بریس ها وارد می شود

بریس های معمولی دارای اجزاء مختلفی هستند. بندهای فلزی محکمی که به دور دندان های مولر عقب دهان شما قرار می گیرند و سیم های کمانی تکیه گاه که از دندانی به دندان دیگر می روند. سیم های کمانی دو فک بالا و پایین با استفاده از رابر بندهایی به براکت های جلوی هر دندان متصل می شوند. اینجاست که همه چیز می تواند رنگارنگ شود.

رابر بندها- که به آنها لیگاچورهای الاستیک نیز گفته می شود و سیم های کمانی را به براکت ها متصل می کنند- در تمام رنگ های رنگین کمان، و حتی بیشتر از آن، در بازار وجود دارند.

از آنجا که دندانپزشکان توصیه می کنند که کودکان درمان ارتودنسی را در سنین بین ۸ تا ۱۴ سالگی شروع کنند، اکثر انتخاب های رنگی برای مشتریان کودک است. با این حال، برخی از بزرگسالان ممکن است برای یک رویداد خاص، رنگ های عجیب و غریب را برای کوتاه مدت انتخاب کنند.

چند رنگ بریس موجود است؟

خیلی زیاد. در واقع، بسیاری از متخصصان ارتودنسی چرخه رنگی را به مشتریان ارائه می دهند که طیف کاملی از گزینه های رنگی را نمایش می دهد. اینها معمولاً چیزی شبیه پالت یک هنرمند به نظر می رسند. از آنجا که قرار است تا نوبت بعدی از این کش ها استفاده کنید، برای اکثر ارتودنتیست ها مهم نیست که چند دقیقه به شما اجازه دهند تا یک سایه را انتخاب کنید.

هر چند وقت یک بار می توان رنگ بریس ها را تغییر داد؟

هر چند وقت یک مرتبه، ارتودنتیست شما براکت های شما را تنظیم می کند، و این بازه زمانی بسته به سرعت حرکت دندان های شما متفاوت است، اما برای اکثر افراد، این اصلاحات هر ۶ تا ۸ هفته یک مرتبه انجام می شوند. هر بار که ارتودنتیست شما بریس های شما را سفت می کند، شانس انتخاب نوارهای رنگی جدید را خواهید داشت.

 رنگ بریس های ارتودنسی

رنگ بریس های ارتودنسی

نحوه انتخاب بهترین رنگ بریس ها

در اینجا مواردی وجود دارند که هنگام در نظر گرفتن اینکه چه رنگ هایی را در تنظیم بعدی ارتودنتیک خود امتحان کنید، باید آنها را به خاطر داشته باشید:

رنگ پوست خود را تکمیل کنید.

هنگام انتخاب رنگ رابر بند برای بریس های خود، ممکن است در نظر بگیرید که چگونه رنگ پوست شما را تکمیل می کنند و باعث می شوند شما در میان جمعیت متمایز شوید. در اینجا چند نکته وجود دارند:

  • برای پوست های تیره تر، رنگ های جواهری برجسته مانند طلایی، فیروزه ای، سبز، سرخابی و آبی تیره گزینه های عالی هستند، اما رنگ های روشن تر مانند بنفش و نارنجی نیز می توانند واقعاً شما را جذاب کنند.
  • برای افرادی که رنگ زیتونی دارند، رنگ های توتی و شرابی و همچنین بنفش ها می توانند به خوبی برجسته کردن رنگ پوست شان را انجام دهند.
  • برای رنگ پوست های متوسط ​​(ته رنگ های زرد یا طلایی) ممکن است بخواهید رنگ های گرم سبز، آبی و صورتی را امتحان کنید.
  • برای افرادی که پوست روشن تری دارند، انتخاب رنگی مانند برنز، بنفش تیره، و همچنین سایه های سردتر آبی های روشن، صورتی ها یا قرمزها می توانند انتخاب های خوبی باشند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت اوربایت اورجت و اپن بایت در ارتودنسی

مهم نیست که چه چیزی می پوشید، رنگ پوست و چشم شما ثابت می ماند، بنابراین هوشمندانه است که اطمینان حاصل کنید که الاستیک های شما به خوبی با آنها هماهنگ هستند.

رنگ مو و چشم.

مهم نیست که چشمان شما چه رنگی هستند، ممکن است قصد داشته باشید که با همرنگ کردن بریس های خود با رنگ آنها، آنها را برجسته کنید. یا، رنگی را انتخاب کنید که واقعاً بتواند آنها را برجسته کند. چند نکته که باید در نظر بگیرید:

  • چشم های آبی می توانند از ست کردن با سایه آبی، یا برجسته کردن آنها با رنگ صورتی تند یا بنفش روشن سود ببرند.
  • چشم های سبز احتمالاً با رنگ های زمردی یا نارنجی پررنگ برجسته می شوند، یا حتی رنگ بنفش را به چشم می آورند.
  • چشم های قهوه ای با استفاده از الاستیک هایی که سایه های مختلف سبز دارند، برجسته می شوند.

وقتی صحبت از رنگ مو می شود، بیشتر روی کنتراست تمرکز کنید تا هماهنگی با رنگ موهای خود. به این ترتیب چهره شما برجسته می شود و لبخند شما می درخشد.

رنگ دندان های خود را اصلاح کنید.

رنگ های خاصی وجود دارند که می توانند واقعاً لبخند شما را درخشان کنند، که اگر می خواهید دندان های شما سفیدتر به نظر برسند، ممکن است گزینه خوبی باشند. این رنگ ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سبز تیره
  • بنفش تیره
  • نارنجی عمیق
  • قرمز مایل به زرشکی

برای اینکه دندان های خود را سفیدتر نشان دهید، مهم است که روی رنگ های عمیق تر یا پر رنگ تر تمرکز کنید تا کنتراست خوبی در برابر دندان ها و بریس های خود داشته باشید.

رنگ مورد علاقه خود را برجسته کنید.

اگر مانند برخی از سلبریتی ها یک رنگ مشخص دارید، بریس های شما ممکن است مکانی سرگرم کننده برای نشان دادن آن سایه باشند. ممکن است دندان های شما در حال جابه جا شدن باشند، اما شما هنوز خودتان و تنها خود شما هستید.

تغییر فصل را جشن بگیرید.

تغییر رنگ بریس های خود برای متناسب بودن آنها با فصل، یک گزینه بازیگوشانه است. رنگ های شب نمایی مانند ترکیب رنگ های اقیانوسی و شنی، گزینه هایی محبوب برای تابستان هستند. در بهار، سبز نعنایی، صورتی گلبرگی و آبی تخم توکای مهاجر (نوعی پرنده آمریکایی)، به خوبی با هم کار می کنند.

و در پاییز، رنگ های مدرسه ای می توانند انتخابی باحال باشند- مگر اینکه بخواهید برای سوگواری پایان تعطیلات تمام بندها را مشکی انتخاب کنید.

حتی می توانید رنگ لیگاچور خود را به یک رویداد خاص مانند جشن یا تعطیلات گره بزنید. فقط زمان قرار ملاقات بعدی خود را در نظر داشته باشید. اگر تنظیم شما در اواسط ماه باشد، احتمالاً تا اواسط ماه آینده رنگ هایی که اکنون دارید را نخواهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  عادت مکیدن انگشت در کودکان

فلزی کنید.

ممکن است همچنان رنگ مات برای لب ها مد باشد، اما به این معنا نیست که شما نمی توانید در جای دیگری بدرخشید. رنگ های نقره ای، طلایی و متالیک براق می توانند به لبخند شما درخشش بدهند و مخصوصاً برای رویدادهای خاص مناسب باشند.

برای روز بازی آماده شوید.

رنگ های متناوب تیم ورزشی مورد علاقه هر فردی، یک گزینه محبوب برای طرفداران آنها از تمام نسل ها هستند. هر بار که لبخند می زنید روحیه تیمی خود را نشان خواهید داد.

رنگ های بریسی که ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید:

هنگام انتخاب رنگ بریس، خوب است به خاطر داشته باشید که برخی از رنگ ها ممکن است دندان های شما را زرد نشان دهند یا با چیز دیگری (مانند غذا) اشتباه گرفته شوند. در اینجا چند رنگ وجود دارند که ممکن است بخواهید هنگام مرور گزینه ها از آنها اجتناب کنید:

  • سبزی روشن تر یا فسفری (ممکن است شبیه غذا باشد)
  • شفاف یا سفید (ممکن است باعث زرد به نظر رسیدن دندان ها شود)
  • زرد (زردی رنگ دندان ها را تشدید می کند)
  • سیاه (ممکن است اینطور به نظر برسد که دندان ها پوسیده شده اند)
  • قهوه ای (شاید شبیه غذا به نظر برسد)
 رنگ بریس های ارتودنسی

رنگ بریس های ارتودنسی

در مورد گزینه های بزرگسالان چطور؟

بریس ها برای افراد در هر سنی در دسترس هستند و به عنوان یک گزینه درمانی مفید برای افراد بزرگسال در نظر گرفته می شوند. در حالی که بسیاری از افراد بزرگسال به لوازم جانبی علاقه مند هستند، احتمالاً بریس ها را مکانی برای ابراز خود نمی دانند. خوشبختانه، هنوز گزینه های دیگری برای بریس ها وجود دارند که ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشند.

برای اینکه ظرافت آنها را حفظ کنید، یک رنگ منعطف را در نظر بگیرید که با براکت های شما مطابقت داشته باشد. اگر از براکت های فلزی استفاده می کنید، احتمالاً به معنی خاکستری کم رنگ یا نقره ای است. بریس های سرامیکی نیز وجود دارند که به رنگ سفید هستند. الاستیک های شفاف ممکن است گزینه ای به نظر برسند که کم ترین جلب توجه را می کنند، اما در فاصله زمانی بین قرار ملاقات ها، الاستیک های شفاف می توانند با قهوه، چای، شراب قرمز یا نوشابه لکه دار شوند.

هنگام انتخاب رنگ بریس خود، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب رنگ بریس ها می تواند تجربه ای سرگرم کننده باشد، اما هنگام انتخاب رنگ مناسب، چند نکته وجود دارند که باید آنها را مد نظر قرار داد.

رنگ بریس ممکن است تغییر کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ به بررسی چهار برند از لیگاچورهای الاستیک پرداخت و نشان داد که همه آنها در طول یک دوره یک ماهه لکه دار شده اند. میزان تغییر رنگ لیگاچور اصلی به این مسائل بستگی داشت:

  • نام تجاری رابر بند
  • رنگدانه های موجود در غذاها و نوشیدنی های مصرف شده
  • عادات مسواک زدن
  • وجود باکتری هایی که در خود الاستیک جاسازی شده اند

در حالی که انتظار می رود مقداری تغییر رنگ وجود داشته باشد، مهم است که توجه داشته باشید که بندهای شفاف و رنگ روشن ممکن است بیشتر مستعد تغییر رنگ باشند. خوشبختانه، می توانید رنگ ها را عوض کنید یا در طول بازدید بعدی خود آنها را تعویض کنید.

عادات دندانی

در طول مدتی که بریس ها را دارید، حفظ بهداشت دهان و دندان ها با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت روزانه ضروری است. این نه تنها دندان های شما را قوی و سالم نگه می دارد، بلکه می تواند رنگ بریس های شما را نیز در حالت مناسب نگه دارد تا از تغییر رنگ جلوگیری کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که کودکانی که از بریس ها استفاده می کنند در واقع میزان نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و بهداشت کلی دندانی را هنگام استفاده از آنها افزایش می دهند.

 رنگ بریس های ارتودنسی

رنگ بریس های ارتودنسی

رژیم غذایی

دریافت بریس ها الزاماً به این معنا نیست که باید رژیم غذایی یا غذایی که می خورید را به شدت تغییر دهید، اما چند نکته وجود دارند که در مورد آنچه می خورید، باید در نظر بگیرید. برای مثال، دندان های شما ممکن است پس از مراجعه به ارتودنتیست حساس باشند، بنابراین ممکن است بخواهید در روزهای اول بیشتر غذاهای نرم بخورید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که ممکن است غذا در بریس های شما گیر کند که می تواند رنگ بریس ها را تحت تأثیر قرا دهد. بنابراین، پس از خوردن هر چیزی که سبز، قهوه ای یا رنگ های جیغ دارد، مراقب دندان های خود باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ابزارهای ارتودنسی در ترک عادت مکیدن انگشت

سایه دندان

سایه و رنگ دندان های شما می توانند روی ظاهر رنگ براکت های شما تأثیر بگذارد، اما راه هایی برای کار کردن روی آن وجود دارد. با رفتن به سمت رنگ های تیره تر (به جز در موارد قهوه ای یا مشکی)، قادر خواهید بود رنگ دندان های خود را در مقایسه با بریس ها متضاد کنید تا لبخند شما روشن تر به نظر برسد. همچنین سعی کنید از رنگ های شفاف یا سفید دوری کنید.

چگونه از بریس های خود مراقبت کنیم؟

وقتی برای اولین بار بریس ها را دریافت می کنید، ممکن است کمی در تمیز نگه داشتن آنها وسواس داشته باشید. هیچ کس نمی خواهد به آینه نگاهی بیندازد و ذرات غذا را در شکاف های اطراف براکت خود ببیند. اما ظاهر شما در واقع کمترین دلیل برای هوشیار بودن در مورد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است.

از آنجا که پس از دریافت بریس ها مکان های جدیدی برای باکتری ها وجود دارند که در دهان شما پنهان می شوند، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است تا بتوانید از ایجاد پلاک، حفره، ژنژیویت (التهاب لثه) و تغییر رنگ طولانی مدت دندان ها جلوگیری کنید.

ارتودنتیست شما یک تکنیک خوب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به شما نشان خواهد داد. ممکن است بخواهید قبل از ترک مطب یک یا دو بار تمرین کنید. و ممکن است بخواهید روی ابزارهای خاصی مانند فلاس تریدر یا واترپیک سرمایه گذاری کنید تا تمیز نگه داشتن آنها آسان تر شود.

سخن پایانی

بریس ها گام مهمی در جهت ایجاد لبخندی سالم و زیبا هستند. ارتقاء ظاهر بریس های خود با الاستیک های رنگارنگ می تواند روند ایجاد لبخند جدید را لذت بخش تر کند.

هنگام انتخاب رنگ بریس، رنگ پوست، مو و چشم خود را در نظر بگیرید؛ کمد لباس خود؛ و هر رویداد ویژه ای که در تقویم شما قرار می گیرد. ممکن است بخواهید از رنگ های سفید خالص و رنگ هایی که ممکن است به راحتی لک می شوند اجتناب کنید.

در غیر این صورت، تغییر رنگ رابر بند یک راه سرگرم کننده برای بیان استایل شخصی شما، جشن گرفتن تعطیلات و افزودن طراوت و تازگی به تجربه ارتودنسی شما است.

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code