میوینگ چیست؟

میوینگ یک تکنیک بازسازی ساختار صورت است که توسط خود فرد انجام می شود، که شامل نحوه قرار دادن زبان است که به نام دکتر مایک میو، متخصص ارتودنسی بریتانیایی نامگذاری شده است. ایده اصلی پشت میوینگ این است که اگر به قرارگیری زبان خود داخل دهان فکر کنید، می توانید شکل خط فک خود را تغییر دهید. حامیان این ایده همچنین ادعا می کنند که می تواند به آپنه خواب، سینوزیت و سایر شرایط کمک کند.

گرچه به نظر می رسد تمرینات در یوتیوب و سایر وب سایت ها منفجر شده باشند، اما میوینگ به خودی خود از نظر فنی جدید نیست. در واقع، قرار گیری صحیح و مناسب زبان توسط برخی از ارتودنتیست ها و سایر متخصصان پزشکی به عنوان راهی برای تعریف و اصلاح ساختار فک، اصلاح نارسایی های گفتاری و به طور بالقوه کاهش درد ناشی از مسائل مربوط به فک توصیه می شده است.

با وجود تبلیغات بسیار زیادی که انجام می شوند، تمرینات میوینگ محدودیت های زیادی دارند و ممکن است مانند آنچه در ویدئوهای مختلف مشاهده می کنید کار نکنند. اگر نگرانی های پزشکی در مورد دهان و فک خود دارید، بهتر است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

اصلاح فرم صورت با تمرینات میوینگ

اصلاح فرم صورت با تمرینات میوینگ

آیا تمرینات میوینگ واقعاً کار می کنند؟

در قلب میوینگ این قرار گرفته است که چگونگی قرار دادن زبان خود در یک مکان استراحت جدید را یاد بگیرید. طرفداران این تکنیک معتقدند که به مرور زمان، وضعیت زبان شما باعث تغییر ویژگی های کلی صورت شما، بویژه خط فک شما خواهد شد.

این افراد همچنین معتقد هستند که این تمرینات ممکن است به کاهش درد فک و تسکین خر و پف کمک کنند. تصور می شود که میوینگ با مشخص تر کردن خط فک شما کار کند، که می تواند به شکل دهی صورت شما کمک کند و شاید آن را لاغرتر نیز نشان دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ابزارهای ارتودنسی در ترک عادت مکیدن انگشت

در حالی که دکتر میو با به شهرت رسیدن این روش در اینترنت به اعتبار رسیده است، این تمرینات در واقع توسط یک متخصص ارتودنسی ایجاد نشده اند. یک جستجوی سریع در یوتیوب شما را به ویدئوهای افراد دیگری می رساند که این تکنیک را امتحان کرده اند و ظاهراً به نتیجه رسیده اند. (چند ویدیو نیز وجود دارند که این محبوبیت را تخریب می کنند).

طرفداران تمرینات میو همچنین معتقد هستند که این تمرین نیست که چهره شما را تغییر دهد، بلکه عدم انجام تمرینات میوینگ است که می تواند خط فک شما را بدتر کند. حتی احتمالاً می تواند تکنیک های اصلاحی را برای کودکانی ارائه دهد که مشکلات وضعیت قرار گیری زبان را دارند که ممکن است منجر به بروز مشکلات بایت و مشکلات گفتاری شوند.

از سوی دیگر، متخصصان می ترسند افرادی که به جراحی یا درمان های ارتودنسی نیاز دارند، به اشتباه تمرینات میوینگ را امتحان کنند تا خودشان به برطرف کردن مشکلات کمک کنند.

هیچ تحقیق جدی وجود ندارد که نشان دهد تمرینات میوینگ می توانند شکل فک شما را تغییر دهند یا به مشکلات دیگر کمک کنند. کارشناسان می گویند بعید است که شما هیچ تغییر دائمی را مشاهده کنید. در عوض، اگر می خواهید خط فک خود را تقویت کنید، این ابزارهای تمرینی فک را در نظر بگیرید.

اصلاح فرم صورت با تمرینات میوینگ

اصلاح فرم صورت با تمرینات میوینگ

تصاویر قبل و بعد تمرینات میوینگ قابل اعتماد نیستند!

ویدئوهای یوتیوب، همراه با تصاویر متعدد قبل و بعد، گاهی اوقات می توانند بینندگان را متقاعد کنند که این تمرینات واقعاً کار می کند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که چنین منابعی همیشه قابل اعتماد نیستند.

بسیاری از این آموزش های آنلاین معمولاً شامل چندین هفته یا چندین ماه تمرین میوینگ هستند، به جای آنکه سال ها انجام شوند، چیزی که واقعاً نیاز است. علاوه بر این، تصاویر به دلیل سایه ها و نور می توانند فریبنده باشند. زاویه ای که افراد در عکس ها سر خود را قرار می دهند نیز می تواند فک را مشخص تر نشان دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا خوردن چیزهای شیرین باعث دندان درد می شود؟

تحقیقات بالینی بیشتری برای تعیین اثربخشی تمرینات میوینگ نیاز است.

نحوه انجام تمرینات میوینگ

میوینگ تکنیک صاف کردن زبان در مقابل سقف دهان است. گفته می شود که این حرکت با گذشت زمان به دندان های شما کمک می کند تا را دوباره مرتب شوند و خط فک شما را مشخص کند.

برای انجام صحیح تمرینات میوینگ، باید زبان خود را شل کنید و مطمئن شوید که همه قسمت های آن، از جمله عقب آن، کاملاً روی سقف دهان شما قرار دارد.

  • لب های خود را ببندید.
  • فک خود را به گونه ای حرکت دهید که دندان های جلوی فک پایین دقیقاً پشت دندان های جلوی فک بالای شما قرار بگیرند.
  • سقف دهان خود را با زبان خود بپوشانید.
  • نوک زبان خود را بدون تماس، درست پشت دندان های جلوی خود قرار دهید.

برخی پیشنهاد می کنند که اگر بخواهید صدای “ng” را مانند “بینگ” یا “سینگ” درآورید، می توانید موقعیت مناسب را پیدا کنید. برخی دیگر پیشنهاد می کنند که به جای دهان، روی تنفس از بینی خود تمرکز کنید.

انجام صحیح آن احتمالاً به تمرین زیادی نیاز دارد، زیرا احتمالاً عادت دارید که زبان خود را از سقف دهان دور نگهدارید بدون اینکه به آن فکر کنید. با گذشت زمان، عضلات شما به خاطر می آورند که چگونه زبان خود را در موقعیت صحیح میوینگ قرار دهند تا به طبیعت دوم تبدیل شود. در واقع، توصیه می شود که همیشه این تمرینات را انجام دهید ، حتی زمانی که مایعات می نوشید.

مانند هر تکنیک دیگری که توسط خود فرد انجام می شود، و برای درست بودن خیلی خوب به نظر می رسد، تمرینات میوینگ هم جذاب هستند- ممکن است سال ها طول بکشد تا نتایج را مشاهده کنید. ناهنجاری های فک و صورت معمولاً با جراحی یا ارتودنسی اصلاح می شوند، بنابراین نباید تصور کنید که می توانید به سرعت هر مشکلی را به تنهایی با انجام تمرینات میوینگ اصلاح کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تفاوت ارتودنسی افراد بزرگسال با ارتودنسی کودکان

در یکی از مطالعاتی که به بررسی وضعیت های استراحت زبان پرداخته بود تا ببیند آیا گروه های عضلانی به عنوان پیش بینی کننده حافظه بلند مدت درگیر هستند یا خیر، محققان دریافتند که ۳۳ نفر در مطالعه هیچ نشانه ای از تغییر فعالیت عضلانی را نشان ندادند.

سخن پایانی

انجام تمرینات میوینگ گرچه ذاتاً خطرناک نیستند، اما شواهد کافی برای حمایت از تأثیر میوینگ برای تعیین خط فک شما وجود ندارد. اگر هر گونه درد یا نگرانی مربوط به زیبایی در ناحیه فک خود دارید، به پزشک خود مراجعه کنید تا در مورد گزینه های درمانی صحبت کنید.

شما هنوز هم می توانید تمرینات میوینگ را امتحان کنید، اما آماده باشید که نتایج کمی بدست بیاورید. تا زمانی که میوینگ به عنوان یک راه حل ارتودنتیک به درستی مورد بررسی قرار نگیرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که کار کند.

اصلاح فرم صورت با تمرینات میوینگ

اصلاح فرم صورت با تمرینات میوینگ

آیا خطراتی هم وجود دارند؟

آری. خط فک شما بخشی از یک ماشین پیچیده است. شما نمی توانید آن را بدون تأثیرگذاری بر بسیاری از قسمت های دیگر تغییر دهید. حتی اگر در تغییر خط فک یا قرار دادن فک پایین خود برای مدت طولانی موفق شوید، می تواند منجر به بروز مشکلات دیگری شود که ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • ناهماهنگی دندان ها
  • ناهماهنگی فک بالا و پایین
  • درد یا اختلال عملکرد در لولای فک شما (درد TMJ)
  • لق یا شکسته شدن دندان ها (به دلیل ناهماهنگی یا فشار)

بهتر است هر گونه تغییری در نحوه استفاده از فک، تحت نظر دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی انجام شود. قبل از اینکه چیز جدیدی را امتحان کنید با آنها صحبت کنید.

۲.۲/۵ (۱۳ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code