هنگامی که بزرگترین نگرانی دندانی شما ظاهر لبخند شماست، ممکن است به این موضوع فکر کنید که چرا متخصصان ارتودنسی زحمت قرار دادن بریس ها فراتر از شش دندان جلوی دهان را به خود می دهند. در حالی که مواردی وجود دارند که فقط درمان شش دندان جلوی دهان مناسب و ایمن است، اما هنوز نکات زیادی وجود دارند که بیماران باید در نظر داشته باشند.

آیا می توانید فقط دندان های جلو را صاف کنید؟

درمان شش دندان جلو صرفاً برای بهبود زیبایی این دندان ها است و بیشتر در بین افراد بزرگسال محبوب است. برخی از برندهای ابزارهای ارتودنسی در این نوع درمان تخصص دارند، به این معنا که در برخی موارد می توان فقط دندان های جلوی خود را صاف کرد.

بریس پارسیل چیست؟

بریس های پارسیل یک درمان زیبایی هستند که دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که در بالا توضیح دادیم – شش دندان جلوی شما را صاف می کند. براکت ها همراه با سیم کمانی کوتاه تر از حد معمول، به قابل رویت ترین دندان های جلو متصل می شوند. بریس های پارسیل قادر به برطرف کردن مشکل زمینه ای تراز فک یا یک بایت مشکل دار نیستند، که آنها را به یک درمان ناقص تبدیل می کند که ارتودنتیست ها اغلب توصیه نمی کنند.

بریس پارسیل چیست؟

بریس پارسیل چیست؟

درمان ارتودنسی تک فک چیست؟

آیا تا به حال دقت کرده اید که دندان های دو فک بالا و پایین شما چگونه از شکل یا قوس خشن U پیروی می کنند؟ به همین دلیل است که به قوس های دندانی معروف هستند. با درمان ارتودنسی تک فک، بریس ها روی دندان های فک بالا یا پایین شما چسبانده می شوند. همانند بریس های پارسیل، این درمان عمدتاً برای اهداف زیبایی شناختی است زیرا هیچ مشکل جدی در تراز با دهان یا فک شما را برطرف نخواهند کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مزایا و معایب اینویزیلاین

هنوز کنجکاو هستید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد قرار گرفتن بریس ها روی شش دندان جلوی خود بدانید آورده شده اند.

چرا به بریس های فک پایین نیاز دارید؟

دلایل زیادی وجود دارند که چرا ممکن است فردی به بریس های فک پایین یا مجموعه کاملی از بریس های فک بالا فراتر از شش دندان جلو نیاز داشته باشد. بریس های فک پایین الزاماً به دلایل زیبایی تجویز نمی شوند، زیرا این دندان ها معمولاً به جز زمانی که صحبت می کنید کمتر مشاهده می شوند. در صورت وجود فشردگی یا پیچ خوردگی در دندان های فک پایین خود، یا هر گونه مشکل بایتی که بریس ها می توانند آن را اصلاح کنند، متخصص ارتودنسی ممکن است بریس های فک پایین یا مجموعه کاملی از بریس های دو فک بالا و پایین را به شما پیشنهاد دهند. گاهی اوقات، افراد در زمان های مختلف بریس های دو فک بالا و پایین را دریافت می کنند، گرچه معمولاً ارتودنتیست ها یک درمان واحد برای هم تراز کردن فک و دندان های شما انجام می دهند. بدون بریس های فک بالا و پایین در جای خود، الاستیک های اصلاح کننده بایت را نمی توان به طور کلی استفاده کرد، که دامنه درمان ارتودنسی را محدود می کند.

آیا می توان بریس ها را فقط برای فک پایین خود دریافت کرد؟

در صورتی که هیچ گونه نگرانی زیبایی ندارید و مسائل ارتودنسی شما فقط به بریس های فک پایین نیاز دارند، ارتودنتیست شما ممکن است اینها را به تنهایی تجویز کند – چه در قسمت بیرونی دندان های شما با بریس های فلزی یا سرامیکی سنتی، یا شاید حتی بریس های لینگوال که در داخل دندان های شما می نشینند. در نهایت به نیاز دندان ها و فک شما بستگی دارد.

آیا دندان های فک پایین با بریس ها سریع تر از دندان های فک بالا حرکت می کنند؟

نه الزاماً. به طور کلی، سرعت حرکت دندان های شما با بریس ها برای هر فردی متفاوت است و به نوع درمان و شدت و ویژگی های فردی مال اکلوژن بیمار بستگی دارد.

حرکت دندان های فک پایین با بریس ها

حرکت دندان های فک پایین با بریس ها

چرا افراد فقط روی شش دندان جلوی خود بریس قرار می دهند؟

برای اکثر افراد، شش دندان جلو آنهایی هستند که هنگام لبخند زدن بیشتر مشاهده می شوند. به این ترتیب، این دندان های جلو آنهایی هستند که ما بیشتر از همه نسبت به آنها حساس هستیم و بنابراین می خواهیم آنها را صاف کنیم. این باعث می شود که این نوع درمان صرفاً زیبایی باشد، و اگر در زمینه بقیه دهان شما در نظر گرفته نشود، ممکن است برای شما بهترین گزینه نباشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بیماری ها و درمان ارتودنسی

در حالی که در صورت داشتن مال اکلوژن بسیار جزئی ممکن است صاف کردن شش دندان جلو خوب باشد، مهم است که با یک متخصص ارتودنسی صحبت کنید که چگونه این نوع فرایند می تواند روی سلامت طولانی مدت دندان ها، لثه ها و بایت شما تأثیر بگذارد.

آیا بریس ها در ۳ تا ۶ ماه عمل می کنند؟

دلیل اصلی اینکه بیماران ممکن است به جای دنبال کردن درمان کامل، براکت ها را فقط برای شش دندان جلوی خود انتخاب کنند، بازه زمانی کوتاه و کاهش هزینه درک شده است.

به طور متوسط، بسته به نوع دندان ها و پیکربندی فک شما، این بریس های سریع ممکن است بین ۳ تا ۶ ماه زمان ببرد تا عمل کنند. این ممکن است کمتر از نیمی از زمان درمان کامل باشد که ممکن است بین ۱ تا ۳ سال طول بکشد. با این حال، کاهش زمان درمان معمولاً با محدودیت درمان همراه است.

توجه به این نکته مهم است که درمان ها می توانند سریع تر باشند، در حالی که برخی از درمان ها کمی بیشتر طول می کشند. همه چیز به فشردگی یا فاصله بین دندان های شما بستگی دارد.

مزایای بریس ها روی شش دندان جلوی شما چیست؟

عملاً هیچ! به احتمال زیاد افراد بزرگسال فقط برای دندان های جلوی خود بریس دریافت می کنند. بسیاری از افرادی که این نوع بریس ها را انتخاب می کنند، به این دلیل که نمی خواهند به درمان طولانی مدت متعهد شوند، این کار را انجام دهند. آنها همچنین ممکن است برای بی نظمی فک به درمان ارتودنسی نیاز نداشته باشند و فقط بخواهند ظاهر لبخند خود را بهبود بخشند. اما چندین گزینه درمان کامل الاینر شفاف یا انواع دیگر بریس ها برای افراد بزرگسال وجود دارند که در رسیدگی به مسائل زمینه ای مانند نامرتبی فک ها نامحسوس و مؤثرتر هستند.

چندین گزینه درمان کامل بریس ها یا الاینرهای شفاف برای افراد بزرگسال وجود دارند که نامحسوس هستند و به مسائل زمینه ای مانند فک های نا همراستا می پردازند.

مزایای بریس ها روی شش دندان جلو

مزایای بریس ها روی شش دندان جلو

چه گزینه های بریس هایی وجود دارد؟

گزینه های بریس های افراد بزرگسال از بریس های فلزی و سرامیکی سنتی گرفته تا بریس های پشت دندانی محافظه کارانه و در برخی موارد حتی درمان های الاینرهای شفاف را شامل می شود. هنگامی که با یک متخصص ارتودنسی مشورت می کنید، آنها در مورد گزینه های موجود برای یافتن مناسب ترین درمان برای شما صحبت خواهند کرد. این طرح بر اساس ارائه نگرانی، نیازها و ویژگی های فردی شما خواهد بود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا خوردن چیزهای شیرین باعث دندان درد می شود؟

بسیاری از افراد بزرگسال بر این باورند که بریس ها فقط برای صاف کردن دندان ها هستند، اما این تنها یکی از افسانه های بسیار درباره ارتودنسی است. از آنجا که بریس های شش دندان جلوی شما فقط برای اهداف زیبایی هستند، به دلایل اصلی فشردگی دندان ها یا بایت مشکل دار نمی پردازند. به این ترتیب، اکثر متخصصان ارتودنسی آنها را یک درمان ناقص در نظر می گیرند.

خطر بریس های پارسیل

اگر فقط برای شش دندان جلوی خود بریس دریافت کنید، بی نظمی در فک و مشکلات اساسی بایت شما حل نخواهد شد. خطرات احتمالی دراز مدتی مرتبط با این درمان ناقص وجود دارند، از جمله درد فک، سایش غیر طبیعی دندان ها یا افزایش خطر عود ارتودنسی (به این معنا که دندان های شما به موقعیت اولیه خود باز می گردند).

فقط برای درمان شش دندان جلوی شما محدودیت های بیشتری وجود دارد. سرعت حرکت دندان های شما از نظر بیولوژیکی تعیین می شوند. بنابراین، زمان کوتاه شده یا کاهش یافته درمان ممکن است دندان های شما را به طور کامل صاف نکند و ممکن است کمی فشرده باقی بمانند. علاوه بر این، وقتی کسی لبخند می زند، معمولاً هشت تا ده دندان جلویی را در خود جای می دهد و حتی ممکن است تمام دندان های فک بالا را نیز شامل شود. بنابراین، تمرکز فقط روی شش دندان جلویی لبخند را کاملاً صاف نمی کند.

مانند تمام درمان های ارتودنسی، قیمت ها ممکن است برای شش بریس دندان جلو متفاوت باشد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، بسته به دستمزد متخصص ارتودنسی و نیازهای فردی شما، این بریس ها ممکن است ۱۵۰۰ دلار یا بیشتر هزینه داشته باشند.

خطر بریس های پارسیل

خطر بریس های پارسیل

با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

انواع درمانی که برای لبخند شما مناسب است و مدت زمان درمان شما به رابطه بین دندان ها و فک شما بستگی دارد. شما باید با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید تا دقیق ترین ارزیابی را از سلامت لبخند خود داشته باشید. آنها طیف وسیعی از گزینه ها را برای رفع نگرانی های شما در اختیار شما قرار خواهند داد؛ از بهبود زیبایی شش دندان جلو گرفته تا بهبود بایت شما.

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code