بریس ها نیز مانند هر ابزار درمانی دیگری نقاط ضعفی دارند. ما در این مقاله قصد داریم به سؤالی که بیماران ما زیاد مطرح می کنند، بپردازیم و آن این است که “چرا بریس ها برای شما مناسب نیستند”.

براکت های ارتودنسی بیش از صد سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. بریس ها روی میلیون ها بیمار استفاده شده اند و بسیاری از ارتودنتیست ها براکت ها را روی دندان های بیماران مختلف قرار داده اند.

همانطور که گفته شد، هنوز دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است بریس ها برای شما مناسب نباشند. اجازه دهید ۳ دلیل اصلی را برای شما بیان کنیم که چرا بریس ها برای شما مضر هستند و چگونه می توان هر یک از این مشکلات احتمالی را کاهش داد.

بریس ها لثه ها و گونه های شما را خراش می دهند.

بسیاری از بیماران ارتودنسی در اوایل دهه بیست زندگی خود بریس ها را دریافت کرده اند. گرچه سال ها از آن می گذرد، اما هنوز هم می توانند دریافت بریس ها و کل دوره درمان با آنها را به خاطر بیاورند. یکی از چالش برانگیزترین بخش های داشتن بریس، تحریک دائمی است که می تواند ایجاد شود. بسیاری از بیماران از نیشگون گرفتن یا وارد آمدن فشار از سوی سیم ها و براکت ها شکایت دارند. فرو رفتن سیم به داخل بافت نرم داخل دهان می تواند برای برخی از افراد یک مسئله مداوم باشد و باعث شده است که تعدادی از بیماران درمان را متوقف کنند. اکثریت قریب به اتفاق بیماران هیچ مشکلی با این موضوع ندارند، اما برخی از بیماران حساس ممکن است در اثر مالش مداوم، در دهان خود زخم ایجاد کنند.

زمانی که بریس دارید، گاهی اوقات پیش می آید که به دلیل دور بودن از مطب ارتودنتیست یا عدم وجود موقعیت مناسب برای مراجعه به مطب مجبور می شوید قبل از اینکه ابزار مناسبی برای این کار داشته باشید، سیم را خودتان قطع کنید و این ممکن است مشکل آفرین باشد!

بریس ها لثه ها و گونه های شما را خراش می دهند.

بریس ها لثه ها و گونه های شما را خراش می دهند.

بریس ها می توانند منجر به التهاب لثه و تحلیل استخوان شوند.

در مطب ما، تقریباً ۶۰ درصد از بیماران کمتر از ۱۸ سال سن دارند. همانطور که بسیاری از دندانپزشکان می توانند به شما بگویند، کودکان بهداشت عالی ندارند.

برای بسیاری از والدین این یک نبرد دائمی است که فرزندان خود را به مسواک زدن وادار کنند، چه رسد به نخ دندان کشیدن. طبق تجربه ما، تقریباً ۲۰ درصد از بچه هایی که بریس دریافت می کنند به طور مرتب نخ دندان می کشند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بدون بریس ها برای نوجوانان به اندازه کافی سخت است، اما زمانی که بریس ها را به آن اضافه کنید تقریباً غیر ممکن می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فواید و مشکلات درمان ارتودنسی

اگر یک کودک در مسواک زدن در حد متوسط ​​تا کمتر از حد متوسط ​​قرار داشته باشد، مشکلات جدی در مورد بریس ها خواهد داشت. بریس ها سطح جلویی (لبی) دندان ها را پوشش می دهند و مسواک زدن را دشوارتر می کنند. اگر به درستی مسواک نزنید و نخ دندان نکشید، دچار ژنژیویت (التهاب لثه) می شوید که می تواند منجر به بروز پریودنتیت (التهاب الیاف پریودنتال دندانی) و تحلیل استخوان ها شود. ژنژیویت برگشت پذیر است، اما ظاهر خوبی ندارد. بسیاری از بیماران از “لثه های پف کرده” که از جمله علائم التهاب لثه است شکایت دارند. ما به آنها اطلاع می دهیم که این وضعیت قابل برگشت است، اما نمی توانیم آن را برای آنها درمان کنیم.

ژنژیویت بیماری است که تنها با رعایت بهداشت دهان و دندان قابل درمان است. حتی مواقعی وجود دارند که باید سیم یا بریس را برداریم تا بیمار بتواند دوباره سلامت کامل خود را بدست آورد.

بریس ها می توانند باعث ایجاد لکه های سفید شوند.

لکه های سفید یکی از بدترین پیامدهای ممکن بریس ها هستند. دکلسیفیکاسیون، خجالت آور است و ممکن است هرگز از بین نرود. ضایعات لکه های سفید ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان هستند. بهداشت نامناسب دهان با داشتن بریس ها بر روی دندان ها می تواند تشدید شود. همانطور که قبلاً اشاره شد، مسواک زدن در حالی که بریس ها روی دندان ها قرار دارند دشوارتر است. حتی برخی از بریس ها آنقدر بزرگ هستند که بیشتر سطح لبی دندان ها را اشغال می کنند. مسواک زدن اطراف بریس ها می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. اگر نتوانید تمام ذرات باقی مانده غذاها را از دهان خود خارج کنید، در نهایت باکتری ها آن ماده غذایی را تجزیه کرده و باعث ایجاد یک محیط اسیدی می شوند. این محیط اسیدی می تواند دندان ها را از بین ببرد و باعث ایجاد حفره و لکه های سفید شود. لکه های سفید یا مربع های سفید معمولاً بریس ها را احاطه کرده اند، اما نه زیر بریس ها را. دلیل ایجاد نشدن لکه های سفید در زیر براکت ها این است که چسب کامپوزیتی که برای چسباندن براکت ها استفاده می کنیم از دندان ها محافظت می کند. اگر با وجود بریس ها به درستی مسواک نزنید و نخ دندان نکشید، ضایعات لکه های سفید دائمی می توانند تا آخر عمر لبخندی عجیب و غریب به شما بدهند.

چگونه می توان از اثرات منفی بریس ها جلوگیری کرد؟

خوب، حالا که شما را ترساندیم که فکر کنید بریس ها وحشتناک هستند، اجازه دهید راه های ساده ای را برای جلوگیری از هر یک از این پیامدهای مضر به شما بگوییم.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  هر آنچه باید در مورد خونریزی لثه ها بدانید!

از موم ارتودنسی استفاده کنید.

موم ارتودنسی نجات دهنده است! ما آنها را به هر یک از بیماران ارتودنسی خود می دهیم و نحوه استفاده از آنها را توضیح می دهیم. معمولاً سیم ها یا براکت ها برای مدتی به لثه ها یا لب های شما برخورد می کنند تا زمانی که به بریس ها عادت کنید، اگر قسمتی از بریس های شما تحریک کننده است و باعث ناراحتی می شود، کمی از موم بردارید و آن را روی ناحیه ای قرار دهید که باعث بروز درد می شود.

موم ۹۰ درصد از مشکلات بیرون زدگی سیم را کاهش می دهد و یک راه حل بسیار آسان است. اگر سیمی دارید که با بافت نرم برخورد پیدا می کند و موم کمکی نمی کند، به مطب ارتودنتیست خود بروید و از او بخواهید سیم را قطع کند. این معمولاً یک قرار ملاقات بسیار سریع است و می توان آن را در هر بخشی از روز انجام داد.

اگر نمی توانید به مطب ارتودنتیست خود مراجعه کنید و سیم به اندازه کافی کوتاه است، گاهی اوقات می توانید سیم ارتودنسی را با ناخن گیر یا سیم چین (که ما لزوماً این کار را توصیه نمی کنیم) ببرید.

چگونه می توان از اثرات منفی بریس ها جلوگیری کرد؟

چگونه می توان از اثرات منفی بریس ها جلوگیری کرد؟

مرتباً با مسواک برقی مسواک بزنید.

اگر مسواک دستی دارید همین الان آن را دور بیاندازید و بروید یک مسواک برقی بخرید. گزینه های خوبی برای مسواک های برقی وجود دارند. اکثر دندانپزشک ها از مسواک برقی استفاده می کنند و آن را به بیماران خود نیز توصیه می کنند. مسواک های اتوماتیک برقی دندان های شما را بهتر از هر مسواک دستی تمیز می کنند. سرمایه گذاری روی یک مسواک برقی خوب برای شما هزینه دارد اما باعث شده اند هزاران نفر در هزینه مراقبت های غیر ضروری دندانپزشکی صرفه جویی کنند. مسواک های اتوماتیک به درمان بیماری های دندانی کمک می کنند و دندان های شما را سفید می کنند. امروزه آنها به قدری در دسترس هستند که تقریباً هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی مسواک برقی نداشته باشد.

تا جایی که به نخ دندان کشیدن مربوط می شود، ابزارهای متعددی برای آسان کردن نخ دندان کشیدن با بریس ها وجود دارند. نخ دندان های تخصصی به نام “پلاکر” وجود دارند که نخ دندان کشیدن با بریس ها را آسان می کنند.

اگر واقعا نمی خواهید از نخ دندان استفاده کنید، می توانید واتر پیک را امتحان کنید، اما این به اندازه نخ دندان کشیدن خوب نیست. واترپیک نسبت به نخ دندان گران تر و مؤثرتر است. تنها مزیت واتر پیک ها این است که راحت تر از نخ دندان کشیدن هستند. افراد اغلب هر شب از نخ دندان استفاده می کنند زیرا اگر این کار را انجام ندهند دندان های آنها خیلی کثیف می شوند. اغلب افرادی که حتی در نخ دندان کشیدن متخصص نیستند، کمتر از ۳۰ ثانیه طول می کشد تا دندان های خود را نخ دندان بکشند. برای برخی دیگر که حساس تر هستند دو یا سه برابر وقت می گیرد، اما در نهایت نخ دندان کشیدن نباید آنقدرها هم کار سختی باشد. این ۳۰  تا ۹۰ ثانیه در شب از نیاز به جرمگیری عمقی و تسطیح سطح ریشه (روت پلنینگ) جلوگیری می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اپن بایت

در دندانپزشکی، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: “فقط باید دندان هایی که می خواهید نگه دارید، را نخ دندان بکشید”. بدون استفاده از نخ دندان مناسب، شما فقط ۶۰ درصد از سطح دندان های خود را تمیز می کنید، بنابراین فقط به این فکر کنید. آیا فقط ۶۰ درصد بدن خود را تمیز می کنید؟

روی مقداری دهانشویه فلورایده سرمایه گذاری کنید.

وقتی بریس داشته باشید بهتر است از دهانشویه فلورایده استفاده کنید. شاید شما به آن فکر نکنید، اما این آخرین لایه محافظ برای دندان های شما است. هر یک از بیماران حتی اگر در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هم حرفه ای باشند، اما افزودن یک دهانشویه فلورایده به محافظت از دندان های آنها در برابر لکه های سفید کمک می کند.

اگر به درستی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، احتمال کمتری برای ایجاد لکه های سفید در هنگام برداشتن بریس وجود خواهد داشت، اما افزودن یک دهانشویه خوب “سنگ تمام” است. رعایت بهداشت دهان و دندان باعث می شود دندان های شما به درستی معدنی شده و از پوسیدگی دندان و دکلسیفیکاسیون محافظت شوند.

ضایعات لکه های سفید یک شبه ایجاد نمی شوند و هر متخصص ارتودنسی می تواند ماه ها قبل بگوید که بهداشت دهان یک بیمار مشکل دارد و ممکن است لکه های سفید ایجاد شوند. هنوز برای ما جای تعجب دارد که چرا این تعداد از بیماران اهمیتی نمی دهند که بهداشت آنها بسیار ضعیف است و ممکن است دچار ضایعات لکه های سفید شوند.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید و در مورد آن لکه های سفید بعد از بریس ها فکر می کنید، احتمالاً یک بیمار عالی هستید که به سلامت دهان و دندان های خود اهمیت می دهد. اگر به سلامت دهان و دندان های خود اهمیت می دهید و تمام موارد ذکر شده در این مقاله را انجام می دهید، دندان های شما باید در برابر آن نوع لکه ها محافظت شوند.

چگونه می توان از اثرات منفی بریس ها جلوگیری کرد؟

چگونه می توان از اثرات منفی بریس ها جلوگیری کرد؟

نتیجه گیری

بریس ها می توانند برای شما مضر باشند اگر آمادگی مراقبت صحیح از آنها را نداشته باشید. شما می توانید زخم های دهان، التهاب لثه و لکه های سفید ناشی از بریس ها را تجربه کنید.

راه های مختلفی برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی منفی بریس ها وجود دارند مانند استفاده از موم ارتودنسی، مسواک زدن با مسواک برقی و استفاده از دهانشویه تخصصی برای محافظت از دندان ها در برابر آسیب.

اگر لبخندی را می خواهید که لایق آن هستید، مطمئن شوید که از دندان های خود محافظت کرده و محیطی عالی برای سلامت دهان ایجاد کنید.

ما مشتاقانه منتظر دیدار شما و کمک به شما در طول سفر ارتودنسی هستیم!

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code