با الاینرهای نامرئی ارتودنسی خود هر چه می خواهید بخورید!

خبر خوب این است که با الاینرهای شفاف ارتودنسی می توانید هر چیزی که می خواهید را بخورید و بنوشید! بر خلاف بریس های فلزی سنتی، بریس های لینگوال یا پشت دندانی، که به محدودیت های غذایی زیادی نیاز دارند، الاینرهای شفاف ارتودنسی قابل جابجایی (متحرک) هستند، بنابراین می توانید آنها را برای وعده های غذایی بیرون آورده و هر چیزی که می خواهید بخورید.

با این حال، یک قانون مهم وجود دارد – شما قبل از خوردن یا نوشیدن هر چیزی جز آب، باید الاینرهای خود را خارج کنید. غذا می تواند به الاینرها آسیب وارد کند یا باعث رشد سریع باکتری ها روی مواد الاینر شود در حالی که نوشیدن نوشیدنی های غیر از آب می تواند باعث ایجاد لکه، تغییر رنگ و تاب برداشتن مواد الاینر و همچنین لکه های سفید روی مینای دندان های شما شود.

با این حال، هنگامی که آنها را برداشتید، می توانید هر چه می خواهید بخورید! چه قهوه و چه آبمیوه، هویج ترد یا پاپ کورن شور، می توانید از تمام غذاهای مورد علاقه خود در طول درمان ارتودنسی خود لذت ببرید. به لبخند زدن ادامه دهید و آن میان وعده های خوشمزه را نگه دارید: یکی از مزایای بی شمار الاینرهای شفاف.

با الاینرهای شفاف از چه خوراکی هایی باید اجتناب کرد؟

وقتی صحبت از غذا و نوشیدنی به میان می آید، تنها یک قانون اساسی در درمان با الاینرهای شفاف وجود دارد: اول الاینرهای خود را بردارید و سپس هر چیزی را که می خواهید بخورید و بنوشید!

تا زمانی که الاینرها قبل از خوردن یا نوشیدن خارج شوند، می توانید از تمام خوراکی های مورد علاقه خود لذت ببرید. براکت ها و سیم ها پاکت هایی برای گیر کردن ذرات غذا ایجاد می کنند و خوراکی های سفت یا ترد می توانند براکت ها را بشکنند یا به آن آسیب وارد کنند. از سوی دیگر، الاینرهای شفاف قابل جابجایی هستند، بنابراین می توانید بدون نگرانی از آسیب رساندن به الاینرهای پلاستیکی بخورید یا بنوشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا ارتودنسی فقط برای یک فک امکان پذیر است؟

عدم محدودیت غذایی یکی از مزایای بی شمار الاینرهای شفاف است. غذاهای مورد علاقه خود را از دست ندهید تا دندان های خود را صاف کنید و لبخندی زیبا داشته باشید!

با این حال قوانین خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید: همیشه قبل از خوردن یا نوشیدن هر چیزی به جز آب، الاینرهای خود را بردارید. قبل از قرار دادن مجدد الاینرها، دندان های خود را مسواک بزنید یا بشویید.

با الاینرهای شفاف از چه خوراکی هایی باید اجتناب کرد؟

با الاینرهای شفاف از چه خوراکی هایی باید اجتناب کرد؟

اگر از تری های الاینر استفاده می کنید، مهم است که از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار کشیدن می تواند منجر به بروز مشکلاتی در مدت درمان شما شود. این می تواند باعث تغییر رنگ یا لک شدن الاینرهای شما شود. همچنین می تواند شکل الاینرهای شما را تغییر دهد.

قبل از جویدن آدامس یا خوشبو کننده نعنایی الاینرهای خود را خارج کنید. می توانید یک قرص نعنایی را بجوید، یک قرص نعناع با طراحی خاص که تناسب الاینر را بهبود می بخشد و در عین حال بوی دهان را تازه می کند.

الاینرها باید ۲۲ ساعت در روز استفاده شوند تا مؤثر باشند، بنابراین مهم است که آنها را فقط برای وعده های غذایی و نوشیدنی بردارید. از آنجا که غذا و نوشیدنی هر دو روی دندان های شما باقی می مانند، باید هر بار قبل از اینکه الاینرهای خود را دوباره داخل دهان قرار دهید، دندان های خود را مسواک بزنید یا بشویید.

هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا دندان هایتان عاری از باقی مانده یا پلاک باشد. بهداشت نامناسب دندان می تواند منجر به رشد باکتری روی دندان ها و داخل الاینرها شود که می تواند منجر به پوسیدگی و یا بیماری لثه شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت دندان

هنگامی که تری های الاینر خود را داخل دهان دارید از نوشیدنی های شیرین یا گرم خودداری کنید. همچنین، چیزی نخورید. این اقدامات می توانند به الاینرها آسیب وارد کنند.

غذاهای سفت یا ترد می توانند به آنها آسیب وارد کنند. حتی غذاهای نرم نیز می توانند مشکل ساز باشند. آنها می توانند به الاینرها بچسبند یا بقایایی از خود باقی بگذارند. این می تواند باعث ایجاد لکه، تغییر رنگ یا رشد باکتری شود.

هنگام استفاده از الاینرها، مهم است که قبل از نوشیدن هر چیزی به جز آب، الاینرها را از دهان خارج کنید.

نوشیدنی های داغ مانند چای یا قهوه می توانند باعث تاب برداشتن مواد الاینرها شوند که می توانند باعث بی اثر شدن آنها شوند. نوشیدنی های تیره رنگ مانند شراب قرمز، نوشابه های گازدار تیره، چای و قهوه می توانند باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ در الاینرها شوند. هر نوشیدنی حاوی قند می تواند هم به الاینرهای شما آسیب وارد کند یا رنگ آن را تغییر دهد و همچنین باعث رشد باکتری روی دندان های شما شود.از جویدن یخ در هنگام استفاده از الاینرها خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به آنها آسیب برساند.

هنگامی که الاینرهای خود را برای نوشیدن از دهان خارج می کنید، قبل از قرار دادن مجدد الاینرها، آنها را مسواک بزنید یا با آب بشویید. حتماً هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و مرتباً الاینرهای خود را بشویید یا خیس کنید تا از تجمع پلاک روی دندان ها یا روی الاینرها جلوگیری کنید.

با این حال، نوشیدن آب هنگام استفاده از الاینر کاملاً بی خطر است – و باید مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن خود را سالم و شاداب نگه دارید!

چه اتفاقی می افتد اگر با الاینر خود غذا بخورید؟

غذا می تواند به الاینرهای شما آسیب بزند. می تواند منجر به آسیب، تغییر رنگ یا حتی تخریب شود. باکتری ها نیز می توانند به سرعت روی آنها رشد کنند. بنابراین، بسیار مهم است که هنگام استفاده از الاینرهای خود از خوردن یا نوشیدن چیزی به جز آب خودداری کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  راهنمای انتخاب رنگ بریس های ارتودنسی

وقتی آنها را بیرون می آورید، می توانید هر چیزی بخورید یا بنوشید. این یکی از مزایای الاینر شفاف نسبت به بریس های فلزی است. اما به خاطر داشته باشید، همیشه قبل از خوردن یا نوشیدن آنها را بردارید.

استحکام دندان های شما می تواند به الاینرها آسیب بزند. جویدن می تواند باعث ترک خوردن، خم شدن یا شکستن آنها شود. این می تواند روی تناسب و اثربخشی آنها تأثیر بگذارد. مراقبت و نگهداری مناسب الاینر شفاف بسیار مهم است، بنابراین از جویدن با الاینر خودداری کنید.

چه اتفاقی می افتد اگر با الاینر خود غذا بخورید؟

چه اتفاقی می افتد اگر با الاینر خود غذا بخورید؟

این درباره آدامس یا جویدن قرص نعناع نیز صدق می کند. برخی قرص های نعناع برای افرادی ساخته شده اند که از الاینر نامرئی استفاده می کنند و از جویدن آنها لذت می برند. آنها تناسب الاینرها را افزایش می دهند و به طور همزمان روی دهان را تازه می کنند.

خوردن یا نوشیدن غذاهای رنگارنگ مانند کاری، سس باربیکیو، قهوه یا شراب قرمز می تواند باعث لکه دار شدن و تغییر رنگ الاینرهای شما شود. همین امر در مورد سیگار کشیدن نیز صدق می کند – دود باعث تاب برداشتن و تغییر رنگ الاینرهای شفاف شما می شود، بنابراین باید الاینرها را برای کشیدن سیگار از دهان خارج کنید.

قبل از قرار دادن مجدد الاینرها پس از خوردن، نوشیدن یا سیگار کشیدن، حتماً مسواک بزنید یا دهان خود را بشویید: همه موارد فوق می توانند باعث رشد باکتری یا ایجاد پلاک روی الاینرها و دندان ها شوند که منجر به پوسیدگی دندان یا آسیب لثه می شوند.

در مرحله دوم، به خاطر داشته باشید که شما این آزادی را دارید که از هر غذایی که دوست دارید لذت ببرید. تمیز نگه داشتن الاینرها به دستیابی به نتایج ماندگار و یک عمر لبخند کمک می کند. گنجاندن این مراحل در برنامه های درمانی خود، لبخندی شاد و سالم را تضمین می کند.

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code