پس بالأخره سفر اصلاح لبخند خود را آغاز کردید و تحت درمان ارتودنسی قرار گرفتید! دریافت بریس ها یا اینویزیلاین می تواند تغییراتی در سبک زندگی روزمره شما ایجاد کند و طبیعی است که در مورد آن پرسش هایی داشته باشید. ما بیماران جدید زیادی داریم که از خود می پرسند، “در صورت شروع درمان ارتودنسی هنوز هم باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟” پاسخ کوتاه بله است! در واقع مراجعه به دندانپزشک در طول درمان ارتودنسی برای بدست آوردن بهترین نتایج لبخند بسیار مهم است. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد مراجعه به دندانپزشک با وجود داشتن بریس ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تفاوت دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟

همه ارتودنتیست ها دندانپزشک هستند، اما همه دندانپزشکان ارتودنتیست نیستند! در حالی که دندانپزشکان و ارتودنتیست ها هر دو با دندان های بیماران سر و کار دارند، اما تخصص های متفاوتی دارند. دندانپزشک در زمینه سلامت عمومی دندان ها، فک و لثه ها تخصص دارد. در حالی که متخصصین ارتودنسی در اصلاح ساختار بایت شما و ایجاد لبخند صاف و یکدست تر تخصص دارند. مراجعه هم به ارتودنتیست ها و هم به دندانپزشکان برای دستیابی به سالم ترین لبخند ممکن ضروری است. اگر به مراقبت های اولیه بهداشت دهان مانند تمیز کردن، پر کردن، روکش و موارد دیگر نیاز دارید، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. ارتودنتیست شما لبخند شما را بهبود می بخشد تا دندانپزشک شما بهتر از سلامت دندان های شما مراقبت کند!

مراجعه به دندانپزشک عمومی در طول ارتودنسی

مراجعه به دندانپزشک عمومی در طول ارتودنسی

چرا پس از انجام درمان ارتودنسی باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید؟

هنگامی که به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، درمان ارتودنسی شما را زیر نظر خواهند داشت، اما دندان های شما را تمیز نمی کنند. وظیفه دندانپزشک شما این است که به شما کمک کند دندان های تمیز و سالمی داشته باشید. هماهنگی با تمیز کردن و قرار ملاقات های دندانپزشکی، این تضمین را بوجود می آورند که وقتی بریس ها یا الاینرهای اینویزیلاین شما جدا می شوند، لبخندی درخشان و کاربردی داشته باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خشکی دهان در طول درمان ارتودنسی

مراقبت از دندان های خود با بریس و الاینر به دلیل خطر حفره

از آنجا که بریس ها و الاینرها می توانند رعایت بهداشت روزانه شما را دشوارتر کنند، باید چند مرحله تمیز کردن اضافی را در نظر بگیرید. چه بریس داشته باشید و چه اینویزیلاین، باید مراجعات منظم به دندانپزشک را در برنامه بهداشت دهان و دندان خود قرار دهید. با بریس ها، براکت ها و سیم هایی خواهید داشت که گیر کردن غذا در داخل و اطراف دندان ها را آسان تر می کنند و باعث تشکیل باکتری هایی می شوند که می تواند منجر به تجمع پلاک شوند. این ابزارها همچنین مراقبت از دهان در منزل را از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح را کمی دشوارتر می کنند، بنابراین رعایت توصیه های ما برای بهداشت دهان و دندان مناسب با بریس ها بسیار مهم است.

اگر از اینویزیلاین ها استفاده می کنید، هنوز هم لازم است به دندانپزشک معمولی خود مراجعه کنید. الاینرهای شفافی که تقریباً در تمام طول روز استفاده می کنید، می توانند محیطی را در اطراف دندان های شما ایجاد کنند که برای رشد باکتری ها ایده آل است. الاینرهای اینویزیلاین می توانند باکتری ها و ذرات غذا را نزدیک به مینای دندان به دام بیندازند که به پلاک تبدیل می شوند و باعث التهاب لثه، پوسیدگی دندان و سایر بیماری ها می شوند.

اگر دستور بهداشت دهان و دندان تجویز شده خود را رعایت نکنید، شرایط مختلفی ممکن است ایجاد شوند از جمله:

  • التهاب لثه
  • بوی بد دهان
  • درد/ حساسیت دندان
  • تغییر رنگ دندان
  • حفره ها
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  محافظت از مینای دندان در طول درمان ارتودنسی

در حالی که متخصص ارتودنسی شما در طول ویزیت های درمانی به لثه ها و دندان های شما نگاه می کند، ضروری است و به طور معمول بخشی از دستورالعمل های ارتودنسی شما است که به طور معمول برای مراقبت های مداوم به دندانپزشک عمومی خود مراجعه کنید.

به راحتی با چند مرحله ساده برای تمیز کردن بریس ها یا مراقبت از الاینرهای اینویزیلاین می توان از این شرایط جلوگیری کرد. از آنجا که در طول درمان ارتودنسی باید مراحل بهداشتی دیگری را در نظر گرفت، دندانپزشک به شما کمک می کند تا دندان های خود را تا حد امکان سالم نگه دارید. دندانپزشکان ابزارها و مهارت های لازم برای حفظ سلامت و بهداشت دندان های شما را دارند و به طور ماهرانه در اطراف ابزارهای ارتودنسی شما کار می کنند.

مراجعه به دندانپزشک قبل از درمان ارتودنسی

گرچه ارتودنتیست ها دندانپزشکان آموزش دیده هستند، اما خدماتی که ارائه می دهند متفاوت هستند. مطب های دندانپزشکی دندان های شما را به صورت عمقی پاکسازی می کنند و مناطقی که با وجود ابزار روی دندان ها دسترسی به آنها دشوار است را کاملاً پاکسازی می کنند و پوسیدگی، التهاب لثه و بیماری پریودنتال را بررسی می کنند. برای دندانپزشک شما آسان تر خواهد بود که این نوع مشکلات را قبل از اینکه براکت ها و ضمائم بریس ها را روی دندان های خود داشته باشید، برطرف کند. در ارتودنسی، ما می خواهیم به بیماران خود کمک کنیم تا لبخندی زیبا به روشی سالم داشته باشند. به همین دلیل است که ما از بیماران می خواهیم قبل از شروع استفاده از بریس یا اینویزیلاین به دندانپزشک خود مراجعه کنند.

مراجعه به دندانپزشک عمومی در طول ارتودنسی

مراجعه به دندانپزشک عمومی در طول ارتودنسی

چرا داشتن دندان های تمیز قبل از درمان ارتودنسی مهم است؟

هنگامی که پلاک یا میکروب انباشته روی دندان ها وجود دارد، براکت ها خیلی راحت تر کنده می شوند. آنها دوست دارند سطح صاف و تمیزی داشته باشند تا به آن بچسبند! در نهایت، داشتن دندان های سالم قبل از شروع درمان ارتودنسی احتمالاً مشکلات کمتری را ایجاد می کند و در نهایت نتیجه بهتری به بیماران می دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی در سفر

اجتناب از دکلسیفیکاسیون

مراجعه به دندانپزشک در طول درمان ارتودنسی از دکلسیفیکاسیون یا از بین رفتن مواد معدنی سطح دندان نیز جلوگیری می کند. کلسیفیکاسیون ایجاد لکه های سفید روی دندان است که در جایی که براکت ها قرار دارند ظاهر می شوند. این به دلیل مسواک زدن نادرست و مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین و اسیدی است.

لکه های سفید روی دندان ها دائمی هستند. به همین دلیل است که نوشیدن آب و مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن عمقی در طول درمان ارتودنسی بسیار مهم است.

همکاری دندانپزشک با ارتودنتیست برای ارائه بهترین درمان

در ارتودنسی، ما معتقدیم که سرمایه گذاری روی لبخند اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و مسیری را به سمت سلامت مادام العمر دندان ها ایجاد می کند. اما همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که مراجعه به دندانپزشک کلید دستیابی به آن لبخند زیبا است! ارتودنتیست و دندانپزشک با همکاری یکدیگر بهترین درمان ممکن را ارائه می دهند. اگر می خواهید بدانید که درمان ارتودنسی می تواند برای شما یا یکی از عزیزان شما مفید باشد، برای قرار ملاقات و مشاوره حضوری وقت بگیرید!

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code