دانستن اینکه در مورد غذا خوردن با الاینرهای شفاف چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید، می تواند تفاوت ایجاد کند. قوانین ساده را دنبال کنید تا به یک سفر بدون دردسر بریس های شفاف با یک نتیجه ایده آل کمک کنید.

کارهایی که هنگام خوردن با بریس های شفاف باید انجام دهید

ارتودنتیست شما احتمالاً پس از شروع درمان، تمام این موارد را به شما یادآور خواهد شد، اما در اینجا بهترین روش هایی وجود دارند که می توانید در مورد غذا خوردن با الاینرهای شفاف یا سایر الاینرهای نامرئی انجام دهید.

آب بنوشید.

در حین استفاده از الاینرهای شفاف یا سایر بریس های شفاف، فقط آب سرد یا هم دمای اتاق بنوشید. آب داغ یا در حال جوش می تواند باعث ذوب شدن یا تغییر شکل الاینرهای شما، حتی هنگام استفاده از آنها شود. اگر می خواهید از نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه و آب گازدار لذت ببرید، بهتر است در حین مصرف، الاینرهای خود را بردارید.

هنگام غذا خوردن الاینرها را درون محفظه نگهدارنده خود قرار دهید.

بیرون آوردن الاینرهای شفاف و گذاشتن آنها روی میز در دستمال کاغذی یا دستمال سفره وسوسه انگیز است، اما الاینرهای شفاف بسیار سبک و بی رنگ هستند، که احتمال گم شدن آنها در بیرون از قاب را بیشتر می کند. با بازگرداندن الاینرها به قاب محافظ خود، احتمال اینکه به طور تصادفی در سطل زباله قرار گیرند کمتر است. وقتی از مجموعه ای از الاینرها استفاده می کنید، تعویض آنها به زمان و هزینه نیاز دارد. همچنین در مدت زمانی که طول می کشد تا یک ست جایگزین آماده شود، خطر جابجایی دندان ها و خارج شدن آنها جای خود نیز وجود دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که الاینرهای خود را کجا قرار داده اید تا گم نشوند.

کارهایی که هنگام خوردن با بریس های شفاف باید انجام دهید

کارهایی که هنگام خوردن با بریس های شفاف باید انجام دهید

بعد از غذا مسواک بزنید

بعد از غذا خوردن، همه افراد ذرات ریز غذا در بین دندان ها و لثه خود دارند. بزاق مقداری از این ذرات را می شوید و مقداری دیگر تا دفعه بعد که مسواک بزنید و نخ دندان بکشید باقی می مانند. با این حال، اگر تری های خود را دوباره داخل دهان قرار دهید، غذا در دام باقی می ماند. هیچ بزاقی برای کمک به کاهش سطح باکتری ها در دهان وجود ندارد، به این معنا که باکتری ها می توانند در اطراف دندان ها تکثیر شوند. اگر بعد از غذا نمی توانید دندان های خود را مسواک بزنید، بهترین کار بعدی این است که دهان خود را کاملاً با آب شستشو دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیپ بایت چیست و چگونه درمان می شود؟

به همان رژیم غذایی ادامه دهید.

بر خلاف بریس ها، شما با بریس های شفاف ارتودنسی مجبور نیستید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید. شما باید قبل از غذا آنها را بردارید، بنابراین لازم نیست نگران برش دادن غذای خود به قطعات کوچکتر یا برش دادن غذاهای خیلی سفت، خیلی ترد یا چسبناک باشید. اگر دندان های شما بعد از دریافت تری های جدید حساس نیستند، تا زمانی که دندان هایتان را زود تمیز کنید، می توانید هر چه دوست دارید بخورید و بنوشید.

الاینرهای شفاف خود را تمیز کنید.

حتی اگر در فاصله زمانی بین غذا خوردن و قرار دادن مجدد الاینرهای شفاف در مورد تمیز کردن دندان های خود هوشیار باشید، الاینرهای شما هنوز به تمیز کردن نیاز دارند. باکتری ها می توانند در تمام سوراخ ها و شکاف های الاینرها انباشته شوند و آنها را در برابر دندان ها و لثه های شما به دام بیندازند. الاینر شفاف خود را به جای خمیر دندان با یک مسواک نرم و آب تمیز کنید، زیرا برای پلاستیک نازک بیش از حد ساینده است.

الاینرهای شفاف خود را تمیز کنید.

الاینرهای شفاف خود را تمیز کنید.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

حتی اگر به طور منظم به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید، مهم است که هر شش ماه یک مرتبه برای پاکسازی تخصصی به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر بعد از هر وعده غذایی مسواک نمی زنید و نخ دندان نمی کشید، قرار دادن الاینرهای شفاف دوباره به این معنا است که در معرض خطر پوسیدگی دندان هستید، زیرا الاینرهای شفاف باکتری ها را روی سطوح دندان ها و لثه ها به دام می اندازند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بهداشت و مراقبت از ابزارهای ارتودنسی

نبایدهای غذایی با الاینرهای شفاف

همانطور که برای غذا خوردن با الاینرهای شفاف باید کارهایی انجام دهید، درک کارهایی که نباید انجام دهید نیز به همان اندازه مهم است.

هنگام استفاده از الاینر هیچ غذایی نخورید.

مهم نیست که غذا چقدر کوچک یا نرم به نظر می رسد، خوردن غذا در حالی که الاینر می پوشید خطرناک است. غذا می تواند به تری ها آسیب وارد کند و ممکن است به یک مجموعه جایگزین نیاز باشد. غذاها و نوشیدنی های غیر از آب نیز می توانند پلاستیک نازک را لکه دار کنند. هنگامی که الاینرهای شفاف لکه دار شدند، حذف آن بدون آسیب رساندن به آنها بسیار دشوار است.

فراموش نکنید که الاینر شفاف خود را دوباره داخل دهان خود قرار دهید.

الاینرهای شفاف فقط زمانی عمل می کنند که حداقل ۲۲ ساعت در روز داخل دهان باشند. دو ساعت دیگر برای خوردن وعده های غذایی و میان وعده ها و تمیز کردن دندان ها است. به راحتی می توانید یک وعده غذایی را تمام کنید و فراموش کنید که الاینر خود را دوباره داخل دهان قرار دهید، یا فکر کنید قبل از خوردن دوره دوم مدت کوتاهی صبر خواهید کرد، که به یک ساعت تبدیل خواهد شد. حواستان باشد که باید غذا را فوراً بخورید و الاینر شفاف خود را دوباره داخل دهان قرار دهید. اگر مدت زمان خیلی طولانی آن را خارج دهان بگذارید، به ۲۲ ساعت استفاده در روز نخواهید رسید. یک یا دو بار ممکن است تفاوت زیادی ایجاد نکند، اما اگر به طور منظم به هدف ۲۲ ساعته نرسید، ممکن است بهترین نتیجه را برای دندان های خود بدست نیاورید.

نبایدهای غذایی با الاینرهای شفاف

نبایدهای غذایی با الاینرهای شفاف

هنگام صرف غذا، الاینرهای خود را از دسترس حیوانات خانگی دور نگه دارید.

سگ ها هیچ چیز را بهتر از خوردن یک سری الاینر شفاف ارتودنسی دوست ندارند. حتی اگر به تازگی به سگ خود غذا داده باشید، احتمالاً بوی الاینرهای شفاف شما برای بو کردن و جویدن بسیار غیر قابل مقاومت است. همیشه هنگام غذا خوردن بریس های شفاف را در جعبه آنها قرار دهید و در حالت ایده آل آن را دور از دسترس حیوانات خانگی قرار دهید، زیرا حتی قاب نگهداری نیز برای برخی از سگ ها جذابیت دارد و مانعی برای دسترسی به الاینرها برای آنها نیست.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چه اتفاقی می افتد اگر براکت ها مدت طولانی روی دندان ها باقی بمانند؟

۰/۵ (۰ نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code